Italija takođe ima neka posebna saobraćajna pravila
Foto: PixabayPortal la-bella-vita.club pruža saobraćajna pravila, cene putarina, kao i najvažnije savete za opuštenu vožnju kroz Italiju.
Italijanski auto-putevi („Autostrade“) su uglavnom putevi sa naplatom putarine. Putovanje od Južnog Tirola do Kalabrije košta oko 90 evra – u zavisnosti od rute i tipa vozila. Plaćanje se vrši na naplatnim stanicama, putem kartica, gotovine, karata ili elektronski putem Telepas sistema. Ako slučajno uđete u pogrešnu traku – na primer, onu namenjenu samo za korisnike Telepasa – broj registarske tablice će biti zabeležen. Vožnja bez plaćanja može rezultirati naknadnim računom. U slučaju sumnje, odmah kontaktirajte znak „Pomoć“.
U Italiji važe različita ograničenja brzine, u zavisnosti od vrste puta:
Na prometnijim putevima koristi se „Section Control“ – sistem koji meri prosečnu brzinu između dve tačke, a ne trenutnu brzinu.
Mnogi istorijski gradski centri su zatvoreni za saobraćaj – barem za one koji nisu stanovnici. Takve zone se nazivaju ZTL („Zona a Traffico Limitato“) i obično se nadgledaju kamerama. Ako vozilo sa stranom registracijom (npr. nemačkom) slučajno uđe, kazna često stiže tek nakon nekoliko nedelja. Višestruki ulazi znače i višestruke kazne - pored administrativnih troškova, iznos može preći 100 evra.
Kazne iz Italije često stižu sa velikim zakašnjenjem – ponekad i mesecima nakon povratka kući. Međutim, oni su validni. Moraju se podneti u roku od 360 dana, a rok zastarelosti počinje teći tek nakon pet godina. Ignorisanje kazni može dovesti do toga da slučaj bude predat nemačkoj (ili lokalnoj) agenciji za naplatu dugova – što može znatno poskupeti ceo proces.
Gorivo je skuplje u Italiji nego u Nemačkoj, posebno na auto-putevima. Bolje cene su moguće na manjim benzinskim pumpama, van glavnih puteva. Aplikacije poput „Prezzi Benzina“ su korisne za poređenje cena. Samoposlužni automati često dozvoljavaju plaćanje karticama samo sa PIN-om.
Vožnja po Milanu, Rimu ili Napulju zahteva jake živce. Gradski saobraćaj je često haotičan, saobraćajna signalizacija zbunjujuća, a sirene neprestano trube. Skuteri se uvlače u svaku prazninu, a iznenadne jednosmerne ulice dodatno otežavaju pronalaženje puta. Oni koji mogu, trebalo bi da ostave automobil na obodu grada i koriste metro, autobus ili tramvaj.
U Italiji, boja oznaka na terenu određuje mogućnost parkiranja:
U mnogim gradovima plaćanje se već može vršiti putem aplikacija, kao što su „EasyPark“ ili „Telepass Pay“.
Za razliku od Nemačke, u Italiji ne postoji propisana obaveza stvaranja spasilačkog koridora. U slučaju nužde, preporučuje se: skrenuti desno, uključiti sva četiri pokazivača pravca i ostati miran.
Nekoliko italijanskih reči može biti korisno:
Poznavanje ovih termina može vam pomoći da pronađete pomoć, čak i bez znanja italijanskog jezika.
Italija takođe ima neka posebna saobraćajna pravila – na primer, na putu SS163 duž Amalfijske obale tokom leta važe posebni propisi koji određuju ko sme da vozi i kada, u zavisnosti od dana i poslednjeg broja registarske tablice, piše Blic.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







