Blago opala kupovna moć u maju

Za pokriće prosečne potrošačke korpe u maju je bila potrebna jedna prosečna zarada

15.08.2025. 13:53
  • Podeli:
piće drink gazirana pića prodavnica market pixabay pivo kola-67419e3e60eb7.webp Foto: Pixabay

Kupovna moć merena odnosom prosečne neto zarade i potrošačke korpe u maju je opala za 0,2 u odnosu na prethodni mesec, a kupovna moć merena odnosom neto zarade i minimalne potrošačke korpe opala je za 0,1 odsto, objavilo je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine u analizi kretanja kupovne moći u Srbiji u maju, mesecu koji je poslednji obrađen.

Za pokriće prosečne potrošačke korpe u maju je bila potrebna jedna prosečna zarada, a za pokriće minimalne korpe bilo je dovoljno 0,52 prosečne zarade.

Prosečna potrošačka korpa za maj je iznosila 107.396,23 dinara, za 225,41 dinar više nego u aprilu a minimalna potrošačka korpa za maj je iznosila 55.869,45 dinara, za 122,79 dinara više od aprilske minimalne potrošačke korpe.

Prosečna majska bruto zarada iznosila je 148.930 dinara, a neto zarada 107.705 dinara.

Posmatrano po gradovima, u maju 2025. godine, kupovnu moć iznad republičkog proseka imali su Beograd, Smederevo, Niš, Novi Sad i Kragujevac.

U ostalim gradovima, koji se statistički prate, prosečna mesečna neto zarada je pokrila minimalnu potrošačku korpu, a nije bila dovoljna za pokriće prosečne potrošačke korpe.

 

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()