Kako da izaberete pravu banku? Finansijski stručnjak otkriva na šta treba da obratite pažnju

Izbor banke ne mora biti sudbinski

20.11.2025. 12:01
  • Podeli:
kredit biznis ekonomija privreda ugovor shutterstock-6610eea16c49a.webp Foto: Shutterstock

Prvi susret sa bankom mnogima deluje kao administrativni lavirint. Dugački tarifnici, nepotpuno objašnjene naknade, ugovori koje je teško razumeti, sve to ume da odbije nekoga ko tek ulazi u svet bankarskih usluga.

Ipak, urednik portala Kamatica Dušan Uzelac smatra da izbor prve banke ne bi trebalo da bude stresan, već da ga posmatramo mnogo jednostavnije nego što to obično činimo.

"Prvi izbor banke ne bi trebalo da bude opterećujući. Nije poenta da mi sad radimo analizu njihovih naknada, tarifnika koji je na 50 strana, kao ni dokumentacije koju nam stavljaju da potpišemo, jer to niko ne razume. Ne razume ni onaj ko ima bankarsko iskustvo, a kamoli neko ko prvi put ulazi u banku", započinje Uzelac, ističući da se retko ko iskreno snalazi u toj količini informacija.

Suština odnosa između klijenta i banke, prema njegovim rečima, mnogo je jednostavnija, a reč je o proceni da li za ono što plaćamo dobijamo vrednost koju očekujemo. Ne treba da razmišljamo kao analitičari, već kao kupci usluge koja treba da nam olakša život.

Ako na kraju meseca vidimo da plaćamo određeni iznos, a nismo zadovoljni time kako banka funkcioniše, to je sasvim dovoljan znak da nešto nije u redu.

"Treba da merimo u maniru ''promeniću banku ako mi se ne sviđa''', objašnjava Uzelac, naglašavajući da takav stav zapravo štiti naš budžet.

On podseća da izbor banke ne mora biti sudbinski. Ako plaćamo, recimo, 500 dinara mesečno, a usluga nas ne zadovoljava, nema razloga da ostajemo na istom mestu, jer isti iznos možemo da platimo negde gde ćemo biti zadovoljni, piše Kamatica.

Slično važi i za situacije kada plaćamo manje, odnosno ako smo na nivou usluge koji odgovara onome što košta, i to može biti sasvim dovoljno. Poenta je u tome da stalno procenjujemo odnos cene i vrednosti.

"To je konstantan proces vrednovanja našeg novca koji predajemo za uslugu koju dobijamo i najpametniji stav koji gradi osobu kao kvalitetnog kupca koji štiti svoje finansije", zaključuje Uzelac.

Zato, kada biramo prvu banku, najvažnije je da ne zaboravimo da smo zapravo kupci, a ne neko ko mora da savlada komplikovane tabele i ugovore. Banka je tu da nama olakša svakodnevicu, a ne da nam je dodatno komplikuje.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()