Najveći proizvođač automobila na svetu ističe da peta generacija prvog pravog hibrida na svetu donosi nikad dinamičniju vožnju, nikad veći komfor i – nikad atraktiviniji dizajn
Foto: ToyotaDanas već legendarni model automobila kojim je 1997. godine započela elektrifikacija automobilskog sveta, upravo je doživeo svoje peto izdanje.
Za poslednjih 25 godina od kada je svetu predstavila prvi Prius i time se obavezala da će raditi za čistiju planetu – Toyota je prevalila veliki put.
-1668690444554.webp)
Danas, trenutno najveći proizvođač automobila na svetu, poručuje da nova generacija tog automobila donosi nikad dinamičniju vožnju i nikad veći komfor. I posebno ističe da Prius – nikada nije bio vizualno privlačniji!
A sudeći po ovom prvim fotografijama, mnogi će se sa tom tvrdnjom odmah i složiti!
-1668690495218.webp)
Novi Prius ima veći međuosovinski razmak, kao i nižu i izduženiju siluetu. Automobil je postavljen na drugu generaciju Toyotine TNGA platforme, koja mu, uz prethodno pomenuto, donosi mnogo bolju aerodinamiku i ukupne dinamičke karakteristike.
Krase ga moderna prednja i zadnja LED svetla, koja na "repu" povezuje danas gotovo neizbežna (pogotovo kod modela sa petim vratima i uzdignutim zadnjim krajem) horizontalna "lajsna" ispod gornje ivice prtljažnika. Automobil je postavljen na velike točkove od 19 inča.
A kada je o pogonskom sistemu reč, za japansko tržište su najavljene dve verzije.
Prva predstavlja kombinaciju 2.0 Dynamic Force benzinzinskog motora snage 149 "konja" (111 kW) i elektromotora od 160KS (120 kW) koga napaja Li-Ion baterijom kapaciteta 13.6 kWh. Zajedničkom snagama, ovakav pogon je u stanju da na točkove isporuči ukupnih 220 konjskih snaga (164kW).
Kao što se iz priloženog može zaključiti, ukupan udeo električnog pogona u ovom hibridnom sistemu je porastao za čak 50 odsto u odnosu na hibridni pogon još uvek aktualnog modela, što i u Toyoti potrvđuju. Ovaj Prius od 0 do 100 km/h stiže za više nego solidnih 6,7 sekundi.
-1668690524280.webp)
Druga najavljena verzija donosi takozvani "serijsko-paralelni hibridni sistem", koji kupcima nudi izbor 1.8 i 2.0 benzinskih motora, u kombinaciji sa električnim pogonom snage 138KS (103 kW) kod slabije ili
193KS (144kW) kod snažnije verzije.
Iz Toyote poručuju da će kupci ovde moći da računaju i na E-Four sistem pogona na sve točkove.
-1668690545176.webp)
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







