"Čist vazduh ne postoji": Nova Euro 7 norma će kažnjavati preteške električne automobile

U evropskoj auto-industriji gotovo preko noći će se sve promeniti.

18.11.2025. 19:44
  • Podeli:
catl punjenje električnih automobila, električni automobili, 15 nov 2024 - profimedia-0934756286-687790b735763.webp Foto: Profimedia

Od 2026. godine električni automobili više se neće smatrati vozilima bez emisija. Nova Euro 7 norma po prvi put uvodi granične vrednosti i za električna vozila, što predstavlja revolucionarnu promenu u evropskoj auto-industriji.

U evropskoj auto-industriji gotovo preko noći će se sve promeniti. Po prvi put, električni automobil, do sada potpuno zaštićen i izolavan od standardna, također postaje zagađivač.

Tako će ga barem smatrati nova norma Euro 7 koja postepeno ulazi na snagu od 2026. godine, uzimajući novi pravac delovanja koji će bez sumnje biti iznenađujući.

Do sada se svaki vlasnik električnog automobila osećao vrlo sigurno. Bez auspuha, bez čađi iz dizela, bez poreza na CO2, sa slobodom kretanja kroz zone niskih emisija, sa besplatnim parkiranjima u centrima gradova... Međutim, sa novom normom emisija Euro 7, panorama može početi da se menja.

Po prvi put u istoriji evropske legislative o emisijama, električna vozila, do sada uvek smatrana vozilima bez lokalnih emisija, takođe će se morati suočiti sa graničnim vrednostima. Razlog se ne nalazi u motoru, niti u CO2 emisijama ili azotnim oksidima.

Umesto izduvnih gasova, fokus je na habanju kočnica i pneumatika. Procesi kočenja proizvode mikročestice koje se oslobađaju u vazduh, dok se tokom vožnje sitne čestice odvajaju od guma i završavaju u okolini.

Teški električni SUV-ovi (često preko 2,2 tone) proizvode više čestica nego lakši automobili. Električni SUV može zagađivati više od modernog kompaktnog dizel automobila kada se gleda habanje kočnica i pneumatika. Time će nestati privilegije za vlasnike baterijskih vozila koje trenutno uživaju.

Euro 7 pokazuje da "potpuno čist automobil" ne postoji. Ova nova struja ne nastoji rehabilitovati motor sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi, ali pokazuje koliko će drugačije funkcionisati nova norma Euro 7: neće se više fokusirati samo na izduv, već na čitav lanac emisija, što će diskusiju udaljiti od auspuha i fokusirati se više na masu vozila i upotrebu materijala.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()