Najveći pad troškova zabeležen je u Kini, gde su baterijske ćelije sada 20 do 30% jeftinije nego u Evropi
Foto: ProfimediaCene baterija za električna vozila konstantno opadaju, a glavni faktor je rast potražnje. Prema studiji Međunarodne agencije za energiju (IEA), prošle godine je globalna tražnja za baterijama prvi put prešla jedan teravat-sat kapaciteta. Od toga je 85% iskorišćeno u električnim automobilima.
Još važnija vest je da je prosečna cena baterija pala ispod 100 dolara po kWh. Ovaj pad je rezultat nižih cena sirovina, poput litijuma, i tehnološkog napretka u proizvodnji.
Najveći pad troškova zabeležen je u Kini, gde su baterijske ćelije sada 20 do 30% jeftinije nego u Evropi.
Više od 70% baterija za električna vozila proizvodi se u Kini, a glavni proizvođači su BYD i CATL.
Kineski sistem proizvodnje baterija pokriva ceo lanac snabdevanja:
Kineski proizvođači su dali prednost LFP baterijama, koje su jeftinije i trajnije, iako imaju nešto manju energetsku gustinu od nikl-mangan-kobalt (NMC) baterija, piše B92.net.
Ovo znači da će električni automobili u budućnosti postati još pristupačniji, zahvaljujući stalnom napretku u tehnologiji baterija.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







