Kao da ih dele za džabe: Ko hoće novi Ferrari, moraće da pričeka do 2027.

Kompanija predviđa da će do 2030. godine hibridi i električni modeli činiti čak 80% ukupne prodaje

08.02.2025. 15:58
  • Podeli:
Ferrari 12Cilindri, 11 sept 2024 -profimedia-0910097996-66f799b781303.webp Foto: Profimedia

Ferrari je 2024. godine zabeležio rekordnu prodaju, a već sada zna da će naredne dve godine biti jednako uspešne. Lista porudžbina pokriva proizvodnju zaključno sa 2026. godinom, što znači da oni koji danas naruče novi Ferrari, mogu da ga očekuju tek početkom 2027, piše sajt Motor1.

U Maranelu objašnjavaju da je glavni pokretač potražnje model 12Cilindri, naslednik Ferrarija 812 Superfast. Ovaj V12 superautomobil, predstavljen prošle godine, dolazi u kupe i kabriolet verziji, sa električno sklopivim tvrdim krovom.

Italijanska marka, koja se 2016. godine odvojila od FCA i više nije deo Stellantisa, ove godine planira lansiranje šest novih modela. Među njima će biti i prvi Ferrari na struju, čija je zvanična premijera zakazana za 9. oktobar.

Slično i kod drugih luksuznih proizvođača

Ferrari nije izuzetak u svetu ultraluksuznih automobila. Njegov glavni rival, Lamborghini, saopštio je da je njihov Revuelto već rasprodat do kraja 2026. godine.

Takođe, Urus plug-in hibrid beleži ogromnu potražnju, osiguravajući posao za radnike u fabrici sve do kraja 2025. godine, uprkos tome što bi neki mogli misliti da bi elektrifikacija odbila kupce.

Sličan trend se vidi i kod McLarena – model W1 je bio rasprodat još pre zvanične premijere.

Ako Porsche odluči da proizvodi Mission X koncept, očekuje se da će postići ogroman uspeh, iako električni pogon može odvratiti neke bogate kupce.

Mate Rimac prošle godine je izjavio da milijarderi nisu previše zainteresovani za električne hiperautomobile, što je jedan od razloga zašto Nevera još uvek nije rasprodata.

Hibridi dominiraju

Dok se kupci i dalje opiru potpuno električnim automobilima, hibridi postaju dominantni u luksuznom segmentu. U Ferrariju je 51% svih prodatih automobila u 2024. godini bilo elektrifikovano, što ne čudi s obzirom na to da su 296 GTS i SF90 plug-in hibridi.

Ferrari predviđa da će do 2030. godine hibridi i električni modeli činiti čak 80% ukupne prodaje, dok će samo 20% biti automobili sa isključivo SUS motorima.

CEO Ferrarija Benedeto Vinja polaže nade u sintetičko gorivo, koje bi moglo produžiti vek trajanja benzinskih motora.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()