Kineski proizvođači udvostručili prodaju u Evropi

Time udeo kineskih proizvođača skače s ranijih 3 na 5,6 posto tržišta u području koje obuhvata EU, Ujedinjeno Kraljevstvo, Norvešku, Island i Švajcarsku

27.11.2025. 13:57
  • Podeli:
kineski proizvođač električnih automobila Nio - profimedia-660a7c6d4de7b.webp Foto: Profimedia

Kineske marke u Evropi više nisu egzotika. Statistike za 2025. pokazuju da se njihov proboj pretvara u ozbiljan tržišni pomak. Prema podacima Dataforcea koje prenosi Reuters, do kraja oktobra u Evropi je prodato 621.920 kineskih automobila, što predstavlja rast od čak 93 posto u odnosu na prošlu godinu.

Time udeo kineskih proizvođača skače s ranijih 3 na 5,6 posto tržišta u području koje obuhvata EU, Ujedinjeno Kraljevstvo, Norvešku, Island i Švajcarsku.

Apsolutni pobednik je MG, koji je od janauara do oktobra isporučio više od 250.000 vozila i time učvrstio status najprodavanijeg kineskog brenda u Evropi. Sledi BYD s više od 137.000 prodatih automobila, dok se iza njih drže Chery (86.000) i Geely (53.000), prenosi Jutarnji.hr.

Podaci potvrđuju ono što se već mesecima oseća u praksi, to da kineski proizvođači preuzimaju prostor koji evropske marke teško brane, pre svega zahvaljujući agresivnim cenama, bogatoj opremi i sve kvalitetnijim automobilima. MG je tako postao svojevrsni "narodni hit" u više zemalja, dok BYD nastavlja da širi portfelj i ulazi u segmente u kojima evropski modeli teško konkurišu.

Kineski proizvođači ove godine snažno rastu u nizu evropskih zemalja, ali rezultati se dramatično razlikuju od tržišta do tržišta. Najbolji tempo beleže Španija, gde MG i BYD ruše rekorde i ulaze među najprodavanije električne modele, te Ujedinjeno Kraljevstvo, gde je MG već etabliran kao ozbiljan top-10 brend. Snažan zamah vidi se i u Italiji, posebno u segmentu povoljnijih SUV-ova, dok Francuska i dalje pruža otpor kineskim markama, iako MG postepeno osvaja kupce zahvaljujući agresivnim cenama.

Norveška, tržište s gotovo 100 posto udela električnih automobila, pokazuje zasićenje. Kineski brendovi tamo stagniraju ili padaju zbog jake konkurencije evropskih marki i Hyundaija. U Nemačkoj, najvećem evropskom tržištu, rast je iznenađujuće slab, jer kupci ostaju verni domaćim markama, a nestanak subvencija dodatno je zakočio prodaju BYD-a, Nija i Xpenga. Holandija, jedna od najzanimljivijih zemalja za EV tržište, takođe ostaje iza evropskog proseka.

Ukupno posmatrano, kineski brendovi u Evropi rastu gotovo dvostruko, ali slika je daleko od ujednačene, od tržišta koja pucaju po šavovima od potražnje do onih koja i dalje ostaju gotovo neosvojiva, piše Jutarnji.hr.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()