Stvarni trošak gotovo uvek poraste za više hiljada evra
Foto: ShutterstockUvoz polovnih automobila iz Evropske unije i dalje je najbrži način da se dođe do bolje opreme za manje novca. Međutim, iako vozila često izgledaju povoljno na oglasima, do trenutka prve registracije u Srbiji, u primeru koji sledi stvarni trošak gotovo uvek poraste za više hiljada evra.
Pad potražnje za starijim dizelima u EU sa jedne strane snižava cene polovnjaka, ali istovremeno širi raspon kvaliteta ponude od odlično očuvanih primeraka do onih koji zahtevaju ozbiljna ulaganja.
Primer koji donosi portal Hayat odnosi se na Audi Q5 2.0 TDI iz 2013. godine, oglašen u Berlinu po ceni od 7.000 evra. Na prvi pogled - odlična ponuda. Međutim, kada se uračunaju svi troškovi do trenutka kada automobil dobije tablice, konačna cifra se penje i do 8.800 evra.
Evo kako izgleda realna struktura troškova:
Pad interesovanja za starije dizel motore širom Evrope srušio je njihove oglasne cene, dok su SUV modeli poput Audija Q5 zadržali bolju tržišnu vrednost. Ipak, kod automobila sa kilometražom preko 200.000 km i motorima norme Euro 5, vrednost realno pada.
Zato stručnjaci savetuju da se pri kupovini u inostranstvu računaju svi dodatni troškovi i obavezno obavi stručni pregled vozila pre kupovine.
U trenutnim tržišnim uslovima, najveću korist ima kupac koji realno sagleda sve stavke troškova – od transporta i carine do homologacije i osiguranja.
Kako kažu stručnjaci iz rent-a-car i auto-industrije, "niska cena na oglasu ne znači i povoljnu kupovinu – sve dok ne izračunate koliko vas auto zaista košta do prvog startovanja motora.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







