Mercedes razvija specijalnu boju koja godišnje može doneti i do 15.000 km dodatnog dometa

Očekivanja vozača stalno rastu

16.05.2025. 17:47
  • Podeli:
mercedes - profimedia-0727276758-672e6e0924b82.webp Foto: Profimedia

Jedan od glavnih izazova kod električnih automobila jeste domet, odnosno vreme potrebno za punjenje. Iako tehnologija napreduje, očekivanja vozača rastu – i često se i deset minuta više na punjaču doživljava kao neprihvatljiv luksuz.

Zato je Mercedes poslednjih godina započeo razvoj inovativne solarne boje koja bi mogla znatno povećati autonomiju električnih vozila. Prema najnovijim rezultatima, primenom ovakvog premaza moglo bi se dobiti i preko 14.000 kilometara dodatnog dometa godišnje – na primer, u uslovima kao što su oni u Pekingu – što je više nego što prosečan vozač pređe za godinu dana.

Naravno, ovo se odnosi na idealne uslove i pretpostavku da se vozilo dnevno koristi oko 39 kilometara. Toliki domet bi mogao biti obezbeđen upravo ovom specijalnom bojom, zahvaljujući integrisanim solarnim ćelijama koje imaju efikasnost od oko 20 procenata.

Kako navode iz Mercedesa, trenutni rezultati istraživanja ukazuju na mogućnost postizanja stabilnog izlaza visokog napona od 800 volti – nezavisno od toga koliko su pojedine ćelije napunjene. To otvara vrata ka većoj autonomiji, boljem upravljanju energijom i efikasnijem dvosmernom punjenju, kao i većoj fleksibilnosti u dizajnu i modularizaciji vozila.

Inženjeri iz Mercedesa nisu zanemarili ni sistem kočenja. Trenutno rade na razvoju novog, održivijeg rešenja gde kočnica više nije postavljena direktno na točku, već je integrisana u zatvoreni sklop motora i prenosa. Ovakav sistem gotovo da ne zahteva održavanje, ne korodira, ne ispušta štetne čestice i ne gubi efikasnost pri velikim opterećenjima. Uz to je i tiši, a dodatno pozitivno utiče na ukupnu potrošnju energije i domet vozila.

Još jedna zanimljiva novina dolazi iz saradnje sa kanadskim Univerzitetom Waterloo, gde Mercedes učestvuje u razvoju tzv. neuromorfnog računarstva. Ova tehnologija imitira način na koji ljudski mozak obrađuje informacije, a cilj je da se veštačka inteligencija učini znatno bržom i energetski efikasnijom. U praksi, to bi značilo mnogo preciznije i brže prepoznavanje saobraćajnih znakova, traka i učesnika u saobraćaju – čak i u uslovima slabe vidljivosti. Nove AI platforme mogle bi biti i do deset puta efikasnije u odnosu na postojeće.

Mercedes je tako na sajmu automobila u Šangaju jasno pokazao da ozbiljno ulazi u novu fazu razvoja elektromobilnosti – sa fokusom na domet, održivost i napredne tehnologije koje bi mogle redefinisati budućnost vožnje, piše Index.hr.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()