Ključ je u realnoj proceni vaših potreba i mogućnosti
Foto: ShutterstockKupovina automobila je jedna od važnijih finansijskih odluka u životu. Dilema između potpuno novog manjeg automobila i mladog polovnog automobila veće klase muči mnoge kupce, a svaki izbor ima pokriće i opravdanje.
"Novo je novo". Obično ovako kupci "pravdaju" svoju odluku. Ovakav odabir donosi pre svega mir u glavi. Puna fabrička garancija, koja u proseku iznosi pet godina, znači da ste zaštićeni od neprijatnih iznenađenja. Najnovija tehnologija i sigurnosni sistemi čine vožnju sigurnijom, dok "nov" motor pruža bolju efikasnost goriva i niže troškove održavanja u prvim godinama.
Mogućnosti finansiranja su raznovrsne. Trgovci se trude da privuku kupce raznim metodama i to čini novi auto dostupnijim nego što na prvi pogled deluje. Kredit, lizing, pola sad-pola za godinu dana, zamena staro za novo - mogućnosti su čini se beskonačne. Takođe, znate da je auto vaš od prvog dana i da nema skrivene probleme ili tragove korišćenja kao polovni.
Međutim, novi manji automobili imaju i svoja ograničenja. Brži pad vrednosti znači da ćete gubiti novac čim izađete iz salona. Manji prostor za putnike i prtljag može biti problem za porodice, dok osnovna oprema često zahteva kompromise, pa čak i dodatna ulaganja – ako ništa bar u krovni kofer. Performanse su obično skromnije, a prestiž mnogo manji u odnosu na veće modele.
Na drugoj strani je mlađi polovni automobil veće klase, često privlačniji za kupce. Takav model nudi značajno više prostora, veću udobnost i više luksuznije opreme maltene za isti novac. Prednost kod takvog izbora je da je automobil već doživeo onaj početni pad vrednosti, što znači bolji odnos cene i ostatka vrednosti. Materijali su kvalitetniji, performanse izraženije, a udobnost na dugim putovanjima nemerljivo bolja.
Ovakav izbor donosi i određeni prestiž, što većini kupaca jeste itekako važno. Često dobijate auto koji je bio daleko skuplji kada je bio nov, sa opremom koju biste na novom autu plaćali u hiljadama evra dodatno.
Ali, i rizici su, naravno, veći. Potencijalni skriveni problemi, viši troškovi održavanja – pogotovo kod dizelskih modela, mnogo kraća ili često nepostojeća garancija i neizvesnost oko istorije prethodnog vlasnika mogu dovesti do neprijatnih situacija. Rezervni delovi su sve skuplji, a s tim u paketu ide i skuplje održavanje.
Ključ je u realnoj proceni vaših potreba i mogućnosti. Ako nemate iskustva s automobilima i održavanjem te cenite sigurnost iznad svega, novi auto manjeg formata s garancijom je pametniji izbor. Vozite li uglavnom po gradu, želite predvidljive troškove i planirate da auto koristite dugoročnije, definitivno idite na novo vozilo.
Međutim, ako imate iskustva sa održavanjem automobila, cenite udobnost i performanse, često putujete na duže relacije i možete da podnesete povremene veće troškove, polovni auto veće klase može biti odličan izbor. Trgovci otkrivaju da je česta praksa lokalnih kupaca da im je budžet najčešće na granici finansijskih mogućnosti. Kupci vrlo često kupuju polovan automobil "na knap" ne računajući da takva kupovina odmah po potpisivanju ugovora zahteva ulaganja. Mimo nepredviđenih kvarova, dodatni troškovi su najčešće nove gume, mali, pa čak i veliki servis.
Finansijska situacija je ključna. Kupci sebi trebaju postaviti ova pitanja, jer će im olakšati odluku:
Ne postoji univerzalno tačan odgovor šta je mudrije odabrati, jer izbor zavisi od vaših specifičnih potreba, budžeta i prioriteta. Ono što je važno jeste da budete iskreni sami sa sobom oko svojih mogućnosti i potreba.
I novi manji auto, kao i očuvan veći i luksuzniji polovni mogu biti odlični izbori ako odgovaraju vašoj životnoj situaciji i potrebi. Za najbliže onome što bi nazvali ispravnom i racionalnom odlukom, ključno je birati na osnovu realnih očekivanja. Ne treba izostaviti emocije i prestiž, samo bi ih trebalo uključiti u drugoj fazi.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







