Za funkcionisanje ovog sistema, električna vozila moraju biti opremljena induktivnim prijemnikom
Foto: ShutterstockU Francuskoj je prvi put postavljena testna deonica auto-puta sa induktivnim punjenjem, godinu dana kasnije od planiranog. Radi se o deonici auto-puta A10 dugoj dva kilometra, koja povezuje Pariz i Orlean.
U januaru su počeli radovi na postavljanju induktivnih ploča koje će napajati baterije vozila dok se kreću putem. Za funkcionisanje ovog sistema, električna vozila moraju biti opremljena induktivnim prijemnikom, slično kao kod bežičnog punjenja mobilnih telefona.
Svako vozilo će imati kalem koja prima energiju iz kalema ugrađenog u put, a tokom testnog perioda proveravaće se kompatibilnost i efikasnost punjenja, piše B92.net.
U okviru testiranja, različite vrste vozila - automobili, kombiji, kamioni i autobusi – koristiće ovu tehnologiju, a više vozila će moći istovremeno da se puni na istoj deonici.
Radovi će biti završeni u aprilu 2025, prema informacijama kompanije Electreon, koja je 2023. godine dobila ugovor za implementaciju izraelske tehnologije.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







