Kako će izgledati metro stanica Skadarlija? Poznati detalji budućeg podzemnog kompleksa

Ukupna površina stanice iznosi 8.136,40 metara kvadratnih

16.10.2025. 22:35
  • Podeli:
pijaca Skadarlija profimedia-0665559885-68f0f9df19023.webp Foto: Jerome Cid / Alamy / Profimedia

Preduzeće Beogradski metro i voz podnelo je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje metro stanice Skadarlija na liniji 1.

Planirana je na javnoj komunalnoj površini u opštini Stari grad, na kojoj se u postojećem stanju nalazi gradska pijaca Skadarlija (Bajloni). Ovde će se graditi podzemna metro stanica i podzemna garaža u južnom delu prostora za potrebe gradske pijace. Nakon izgradnje metro stanice na površini će biti formiran pijačni trg sa tezgama i nadstrešnicom.

Kako se napominje u dokumentaciji, ova stanica je sastavni deo metro linije 1, faza 1, ali je zbog neophodne integracije sa projektima garaže i pijace Bajloni na osnovu planskog dokumenta izdvojena u posebnu celinu.

Ukupna površina stanice iznosi 8.136,40 metara kvadratnih, navedeno je u idejnom projektu koji je uradio Egis rail iz francuskog grada Lion.

Stanica je projektovana kao podzemna, i sastoji se od nivoa prizemlja (ulazi u stanicu) i tri podzemna nivoa: nivo velikog hola i nivo perona (javni prostor, operativne prostorije, prostorije za zaposlene, tehničke prostorije), kao i nivo podperona (tehničke prostorije koje ne koriste putnici).

Neposredan pristup stanici korisnicima metroa planiran je sa ulice Cara Dušana, i to sa obe strane – sa istočne strane neposredno, a sa zapadne strane ulice posredno preko podzemne pešačke veze, stoji u studiji procene uticaja na životnu sredinu.

Putnici će direktno stići do nivoa perona sa oba ulaza. Na svakom ulazu postavljena je jedna linija kontrolnih kapija koja odvaja zone pristupa bez i sa plaćenom kartom i plaćeno područje. U zoni pristupa bez plaćene karte nalaziće se komercijalne i uslužne delatnosti, prostorije namenjene prodaji karata i putničkim uslugama i tehničke prostorije.

Pristupi u nivou prizemlja se nalaze simetrično na severozapadnoj i severoistočnoj strani stanice, sastoje se od dva lifta, jednog stepeništa i dvoje pokretnih stepenica. Izlazi u slučaju opasnosti će se nalaziti na suprotnom kraju kontrolnih kapija za sve perone.

Vođenje trase metro linije 1, faze 1, na delu gde je stanica Skadarlija planira se podzemno u dubokom iskopu (TBM mašinom – tunnel boring machine), dok će sama stanica biti izgrađena u otvorenom iskopu.

Kuda će ići metro linija 1?

Metro linija 1 planirana je na pravcu Železnik – Makiš – Žarkovo – Bele vode – Trgovačka – Požeška – Park Banovo brdo – Ada Ciganlija – Sajam – Mostar – Savski trg – Trg Republike – Skadarlija – Dunav – Pančevački most – ŽS Кaraburma – Ada Huja – Кaraburma – Mirijevski bulevar – Sedma beogradska gimnazija – Mirijevo.

Trasa je planirana po terenu na delu od stanice Železnik do stanice Makiš u dužini od 2,1 km. Na ovom delu trasa se vodi kroz prostor planiranog depoa za metro i površine u funkciji saobraćaja, i ima dve stanice koje su planirane na terenu – Železnik i Makiš. Uz stanicu Makiš planirana je početno-završna stanica planirane linije BG voza.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()