Tramvajska linija broj dva ostaje, ali menja trasu: UNA donosi priču o čuvenoj "dvojci"

Lisabon ima čuveni tramvaj broj 28, a Beograd broj dva

Autor: Mia Đaković
16.08.2025. 20:00
  • Podeli:

Veliku buru u javnosti u Beogradu izazvala je nedavna informacija da će čuvena tramvajska linija broj dva biti ukinuta.

Usledile su brojne kritike da se time briše deo beogradske istorije, na šta su iz gradske uprave odgovorili da ta informacija nije tačna, i da Beograđani nemaju razloga za brigu. UNA donosi detaljnu priču o čuvenoj "dvojci".

Lisabon ima čuveni tramvaj broj 28, a Beograd broj dva. To je bila jedna od glavnih poređenja kada se pre nekoliko dana pojavila informacija da se čuvena dvojka ukida. 

Međutim, objašnjenje da se to ipak neće desiti, obradovala je naše sugrađane.

Šta su rekli građani?

Ekipa UNA TV razgovara je sa građanima koji su bili saglasni u tome da čuvena "dvojka" predstavlja simbol jednog vremena i da nikako ne sme biti ukinuta.

"To je legendarna linija i jako mi je drago što nije ukinuta. I nadam se da ćemo i ostale beogradske legende sačuvati", kaže naša sagovornica, dok druga dodaje:

"Meni je najvažnije da ne menjaju zapravo ovu glavnu trasu, nekako je dvojka simbol Beograda. Mislim taj krug dvojke je zapravo nešto što mislim da treba da ostane".

"Smatram da promene ne treba da budu u promenama starog, u smislu trase tramvajske linije. Nego da se okruženje i sam kraj učine lepšim, na primer kao tramvaj koji ima veliku tradiciju, da bude neka dekoracija", smatra sagovornik Une.

Iako su mnogi mislili da će legendarna tramvajska dvojka zauvek nestati - to se ipak neće desiti. 

Linija ostaje, ali menja trasu. Umesto kroz Parisku, dvojka će sada ići ispod Kalemegdana, dok će ovaj deo grada postati pešačka zona sa više prostora za šetnju, odmor i uživanje.

Tačnije, umesto prolaska ulicama Pjarona de Mondezira i Pariskom, dvojka bi sada trebalo iz Cara Dušana da nastavi pravo Bulevarom vojvode Bojovića gde bi okrenula ispod tvrđave.

Drugi pravac svoju poslednju stanicu imao bi kod Beton Hale.  

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić objasnio je da će Pariska ulica biti pretvorena u pešačku zonu, ali da kroz nju neće izostati javni prevoz.

"Tu ćemo da imamo mala šatl vozila, koja će pomoći ljudima da možete da se popnete na greben, jer vi od Cara Dušana ulice sa druge strane od one okretnice imate brdo. Na vrhu brda je praktično spajanje Knez Mihaliove. Čak sam govorio i o nekim replikama starog beogradskog tramvaja koji će biti frekventniji i ići češće. Zašto smo govorili o tome i zašto je to jedna od opcija - bezbednost je jedini razlog", navodi Šapić.

Dodao je i da je ideja da se pešačka zona uredi tako da ima atrakcija i za odrasle, ali i za decu.

"Ideja je da ima fontanu, da omogućimo da mogu da se naprave neki kafići. I da bukvalno sa jedne strane do Uzun Mirkove, i do dole sa druge strane ulice što ide pored Francuske ambasade, da one ostanu za saobraćaj, a da se sve to pretvori u jednu prelepupešačku zonu", objašnjava Šapić.

Dvojka nije samo prevozno sredstvo, već deo identiteta Beograda i ona spaja više od samo tačaka na mapi - spaja ljude, uspomene i generacije. Ona je svedok istorije, promena, i svega što Beograd jeste.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()