Saobraćajne nesreće u porastu: UNA proverava koji su glavni uzroci i da li su stariji vozači rizik na putevima

U samo dve saobraćajne nesreće život je izgubilo sedam osoba

Autor: Mia Đaković
28.11.2025. 21:00
  • Podeli:

Tokom protekle dve nedelje zabeležen је zabrinjavajući porast saobraćajnih nesreća. Pre više od 10 dana kod Sremske Mitrovice autobus je sleteo s puta, a vozač je imao 70 godina. Na putu Irig–Ruma poginule su četiri osobe, dok je 69-godišnji vozač kombija povređen. 

Te tragedije ponovo su otvorile pitanje ko snosi odgovornost za sve češće udese? UNA proverava - da li su u pitanju godine, usporeni refleksi ili zdravstveni problemi?

U samo dve saobraćajne nesreće život je izgubilo sedam osoba. Velika brzina, nepažnja vozača, loši putevi i neispravna vozila i dalje su među glavnim uzrocima tragedija. A kako nesreće izazivaju i mladi i stariji vozači, postavlja se pitanje - u čemu je problem?

Bez podele na vozače po starosti, ipak ostaje pitanje da li vozači u osmoj deceniji treba da obavljaju češće zdravstvene preglede?

"Definitivno njegove sposobnosti nisu kao kod mlađih vozača jednostavno, ali on jednostavno ispunjava zdravstveni pregled. I to za njega nije predstavljalo problem. Ali vid i sluh su veoma bitni kod starijih osoba i jednostavno to je nešto što nam ta čula slabe, a izuzetno su bitna za bezbednost saobraćaja“, objašnjava za UNU Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

Lekari poručuju da bi redovne kontrole pomogle starijim vozačima da zaštite sopstvenu bezbednost, ali i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.

"Veoma je važno raditi sistematske preglede vozača, malo češće nego što nama zakon to propisuje. Nažalost imamo svaki dan crnu hroniku saobraćajnih nesreća. Važnije je zbog toga što godinama slabi sluh, slabi vid, refleksi su slabiji. Znamo da taj sistematski pregled vozača obuhvata i sluh i vid i EKG i psihološki pregled brzine i sve to“, ističe za UNU lekarka u penziji dr Vesna Sekulić.

U Srbiji, za profesionalne vozače za sada ne postoji starosno ograničenje. Po slovu zakona, ukoliko vozač zadovolji zahteve lekarskih pregleda, može da obavlja posao i u poodmaklom dobu.

"Svakako nakon 65 godine, lekarski pregled se radi na svakih pet godina ili ukoliko lekarska komisija predloži manje - zbog nekog nedostatka slabog vida ili nekog drugog zdravstvenog problema", navodi Koković.

Iako zakon ne ograničava starost profesionalnih vozača, sagovornici ističu da godine ipak donose izvesna fizička ograničenja. Zbog toga su za njih češći zdravstveni pregledi možda i najvažniji uslov da bezbedno učestvuju u saobraćaju i zaštite i sebe i druge.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()