Istražitelji nisu identifikovali koje je primedbe izneo kapetan Sumit Sabharval, a koje prvi oficir Klajv Kunder, koji je upravljao avionom
Foto: ReutersSnimak dijaloga iz kokpita između dva pilota aviona Er Indije koji se srušio 12. juna u Ahmedabadu ukazuje da je kapetan prekinuo dovod goriva do motora aviona, objavio je Volstrit žurnal (WSJ).
List je citirao ljude upoznate sa ranom procenom dokaza otkrivenih u istrazi pada Boinga (BA.N), dok se u preliminarnom izveštaju o nesreći koji je u subotu objavio Indijski biro za istragu avionskih nesreća (AAIB), navodi da sena snimaču glasa u kokpitu čulo kako jedan pilot pita drugog zašto je isključio gorivo, a da drugi pilot odgovara da to nije uradio.
Istražitelji nisu identifikovali koje je primedbe izneo kapetan Sumit Sabharval, a koje prvi oficir Klajv Kunder, koji je upravljao avionom, prenosi Rojters.
Kako navodi WSJ, Kunder je pitao Sabharvala zašto je pomerio prekidače za gorivo u položaj "isključeno" nekoliko sekundi nakon poletanja sa piste, ali, navodi se ne zna se da li postoje dokazi da je Sabharval pomerio prekidače, osim navedene konverzacije.
Američki piloti, koji su pročitali izveštaj indijskih vlasti, kažu da je Kunder, pilot koji je aktivno leteo, verovatno imao pune ruke posla povlačeći kontrole Drimlajnera u toj fazi leta.
Indijski AAIB, Generalni direktorat civilnog vazduhoplovstva, Ministarstvo civilnog vazduhoplovstva, Air India i dva sindikata koja predstavljaju indijske pilote nisu odmah odgovorili na zahteve Rojtersa za komentar o izveštaju WSJ, dok je kompanija Boing odbila da komentariše.

Preliminarni izveštaj AAIB-a navodi da su prekidači za gorivo bili prebačeni iz faze "uključeno" u fazu "isključeno" nekoliko sekundi nakon poletanja, ali nije navedeno kako su se prebacili.
Skoro odmah nakon što se avion podigao sa zemlje, snimak zatvorenog televizijskog kruga pokazao je da se aktivirao rezervni izvor energije, nazvan turbina za vazdušni potisak, što ukazuje na gubitak snage motora.
Avion koji je leteo ka Londonu počeo je da gubi potisak, a nakon što je dostigao visinu od 200 metara, počeo je da pada.
Prekidači za gorivo za oba motora vraćeni su u "radni" položaj, a avion je automatski pokušao da ponovo pokrene motore, navodi se u izveštaju.
Međutim, dodaje se, avion je bio prenisko i prespor da bi mogao da se oporavi, rekao je Rojtersu stručnjak za bezbednost vazduhoplovstva Džon Nens.
Posredni dokazi sve više ukazuju na to da je član posade okrenuo prekidače za gorivo motora, rekao je Nens, s obzirom na to da "nema drugog racionalnog objašnjenja" koje je u skladu sa informacijama objavljenim do danas.
Ipak, istražitelji "još uvek moraju da istraže sve faktore" i isključe druge moguće faktore, što bi potrajalo, rekao je on.

Avion je zakačio nekoliko drveća i dimnjak pre nego što je udario u zgradu na obližnjem kampusu medicinskog fakulteta, navodi se u izveštaju, usmrtivši 19 ljudi na zemlji plus 241 od 242 putnika u avionu.
U internom dopisu u ponedeljak, izvršni direktor kompanije Er Indija, Kembel Vilson, rekao je da preliminarni izveštaj nije pronašao mehaničke ili kvarove u održavanju i da je obavljeno svo potrebno održavanje.
Preliminarni izveštaj AAIB-a nije sadržao preporuke za bezbednost za Boing ili proizvođača motora Dženeral Elektrik, a nakon objavljivanja izveštaja, Američka federalna uprava za vazduhoplovstvo i Boing su privatno izdali obaveštenja da su brave prekidača za gorivo na Boingovim avionima bezbedne.
Većinu avionskih nesreća uzrokuje više faktora, a prema međunarodnim pravilima, konačni izveštaj se očekuje u roku od godinu dana od nesreće.
Nesreća kompanije Er Indija ponovo je pokrenula debatu o dodavanju kamera u pilotskoj kabini, poznatih kao snimači slika iz kokpita, na putničke avione.
Er Indija se suočila sa dodatnom kontrolom na drugim frontovima nakon nesreće, pa je tako Agencija Evropske unije za bezbednost vazduhoplovstva saopštila ovog meseca da planira da istraži svoju niskotarifnu avio-kompaniju, Er Indija Ekspres, a nakon što je Rojters objavio da prevoznik nije poštovao direktivu o promeni delova motora Erbasa (AIR.PA).
Britanski Telegraf objavio je pre dva dana, na osnovu medicinskih izveštaja, da je glavni pilot Sumit Sabharval (56) patio od depresije i drugih problema povezanih sa mentalnim zdravljem, kao i da je poslednjih godina bio na bolovanju zbog očiglednih problema sa mentalnim zdravljem, kao i da je planirao da se penzioniše kako bi pomagao starom ocu.
"Čuo sam od nekoliko pilota Er Indije koji su mi rekli da ima depresiju i probleme sa mentalnim zdravljem“, rekao je Mohan Ranganatan, vodeći indijski stručnjak za bezbednost vazduhoplovstva.
Izvršni direktor Er Indije pozvao je svoje osoblje da ne donose prebrze zaključke. Er Indija je odbila da komentariše izveštaje o Sabharvalovom mentalnom zdravlju.
"On jeste uzeo odsustvo zbog smrti majke 2022. godine, njegovi medicinski kartoni su dostavljeni kao deo istrage, a preliminarni izveštaj nije pronašao ništa značajno", rekao je predstavnik kompanije, prenosi Njujork post.
Boing 787-8 Drimlajner, koji je leteo ka Londonu, srušio se manje od minut nakon poletanja 12. juna sa aerodroma Ahmedabad u zapadnoj Indiji, pri čemu je poginulo 260 ljudi, većinom putnika, a jedan britanski državljanin je preživeo pad.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







