Ana Nikolić je za promenu tražena ovog leta
Foto: Jelena Misic/Antonio Ahel/ATAImagesMuzika i zabava na domaćoj estradnoj sceni ušli su u ozbiljnu krizu iz koje, kako stvari stoje, još dugo neće izaći. Iako su mnogi izvođači značajno snizili svoje honorare, broj nastupa tokom letnje sezone opada – i to drastično.
Seka Aleksić navodno više ne traži 12.000 evra već 7.000 po nastupu, Dara Bubamara je spustila cenu sa 6.000 na 4.500, Stoja sa 8.000 na 6.000, dok je Indira Radić svoj honorar smanjila sa 10.000 na 8.000 evra. Međutim, ni ove korekcije nisu dovoljne da bi im kalendar bio ispunjen kao prethodnih godina.
Kako otkrivaju ljudi iz sveta muzike i ugostiteljstva, problemi su počeli još oko Nove godine, ali je tek sada, kada bi trebalo da je sezona u punom jeku, postalo jasno da se scena nalazi u svojevrsnom zastoju.
Klubovi su, kako se navodi, počeli da se zatvaraju, pa je nastupa sve manje.

"Jednostavno, pevači su podigli cene nastupa jer plaćaju preskupe pesme, spotove, poskupele su i cene muzičara koji sviraju u bendovima, a gazde klubova ne mogu to da isprate. Bio je i javni apel vlasnika diskoteka da se cene urazume kako bismo svi imali posla, neki su postupili tako, poput Seke, Dare, Indire, Stoje i mnogih drugih, ali ni to nije bilo dovoljno. Dosta klubova u međuvremenu je zatvoreno, na primer u zapadnoj Srbiji nekad je bilo 30 diskoteka, sad jedva da radi pet njih koje angažuju pevače. Za dijasporu da ne govorim. Beč je decenijama bio centar estradnih zbivanja vikendom, a sad tamo postoje samo jedan klub i jedna kafana gde pevači mogu da nastupaju", kaže estradni menadžer i dodaje:
"Koliko je situacija loša pokazuje primer Dare. Ona je prethodnih godina bila najtraženija, imala je po 30 nastupa leti, a ove godine jedva deset. Tako je i s mnogima drugim zaista. Jedino što sam čuo jeste da odlično prolazi Sandra Afrika, ona naplaćuje sedam ili osam hiljada evra, i na moje iznenađenje", Ana Nikolić. Za njom je ovog leta pomama. Čuo sam da je za jedan nastup u Crnoj Gori naplatila 20.000 evra, što je stvarno velika suma. Lepo prolaze standardno i Aca Lukas, Tea Tairović, Sloba Radanović.
Drugi menadžer, koji se godinama bavi organizacijom estradnih događaja, iznosi još jednu stranu priče.
"Za sve su krivi ljudi sumnjive prošlosti koji su se uključili na estradu i počeli da ulažu ogroman novac u pevače. Svi znamo odakle taj novac potiče, znamo da su to ljudi iz kriminalnog sveta i znamo da će oni samo hteti da zarade. Njih muzika ne zanima. E pa ako oni u neku pevačicu ulože 300.000 evra za pesme i spotove, onda cena nastupa mora da bude između 10.000 i 15.000 evra, jer polovinu, pa i više od toga, uzimaju ti sumnjivi tipovi", kaže on za Kurir i nastavlja:
"Šta se dalje dešava? Ti lažni menadžeri pored dve ili tri velike zvezde imaju još po desetak pevača druge i treće lige čije pesme niko živi ne sluša. I kad vlasnici klubova zovu te menadžere da angažuju velike zvezde, onda ovi kažu 'može, ali moraš da daš termine za nastupe za još deset mojih pevača'. I tako dođemo do situacije da jedan klub dva meseca mora da daje datume za 15 pevača jednom menadžeru kriminalcu, a ima ih više, pa zbog toga pevači koji imaju hitove i postoje 20, 30 godina nemaju posla i moraju da spuštaju cene. Naravno, gazde klubova s vremenom ne mogu da izdrže takav finansijski pritisak i sve više njih zatvara klubove", tvrdi izvor.

Vlasnik jedne diskoteke iz komšiluka dao je svoje viđenje stvari.
"Sve to što mi govorite je tačno. Kriza je svima. Ja lično već duže vreme ne mogu da angažujem pevače koji su u žiži jer traže ogromne cifre. Ne isplati mi se da nekome dam 15.000 evra jer posle toga tri meseca radim da bih se vratio na nulu. Kod mene je skoro pevala Rada Manojlović i moram vam reći da sam oduševljen njenim rezonom i načinom rada. Njena menadžerka je pitala koliki je klub, koliko ljudi može da dođe, jer cena varira od 2.500 do 5.000 evra. Znači, ona ne drži neku astronomsku sumu, već se lepo prilagodi svakome", kaže on.

Ipak, ima i onih koji neće da rade "na karte" iako bi od toga više zaradili.
"Na primer, menadžer Goge Sekulić je tražio od 4.000 do 5.000, u zavisnosti od broja ljudi koji bi došli. Ja sam predložio da u tom slučaju rade na ulaznicu, sve karte što prodaju – ide njima, ali nisu hteli tako, već da bude fiksno. Te večeri je bilo skoro 800 ljudi, što znači da je Goga pogrešila, jer da je radila na ulaznice, dobila bi skoro duplo veći honorar. Isto tako je i s Natašom Bekvalac. Ona uzima sasvim razumnu svotu, a velika je zvezda. I svaki put kad je dolazila, bio je pun klub, ali ni ona neće da radi na karte iako bi mnogo više zaradila tako", zaključio je sagovornik, prenosi Kurir.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







