Lažne zanatlije prevarile su mnoge
Građani koji preko interneta traže vodoinstalatere, električare ili druge majstore moraju dobro da provere koga angažuju za te usluge, da ne bi ostali i bez novca i bez popravke.
Lažne zanatlije prevarile su mnoge, a jedan takav slučaj nedavno je šokirao Srbiju. Prevarant je tražio starijoj gospođi besmisleno veliki iznos od preko 100.000 dinara za popravku klime, nakon čega je dolazak naplatio 5000. I to je obrazac prevare.
Istražili smo kako da se zaštitite i na šta da obratite pažnju pre nego što pustite majstora, ili bar onog koji se tako predstavlja, u svoju kuću.
Udruženje potrošača Efektiva upozorilo je da se na internetu oglašavaju lažni majstori koji nose radna odela bez oznake firme, s ciljem da samo dođu na kućnu adresu i naplate 5.000 dinara ili više za izlazak na teren. Uglavnom biraju starije ljude, a nakon što uzmu novac - nestanu.
„Ovo je pre svega prevara, znači sumnjam da se uopšte radi o legalnom majstoru. Postoje pravila zakonska koja svaki majstor ili pružalac usluge mora da sadrži. Ovde se verovatno radi o nekom fizičkom licu koje na taj način izvlači pare. Namerno da cifru koja je ambnormalna, nenormalna. 130.000 ja to nisam nikad čuo. Zapravo njegov cilj nije da uzme te pare, nego te pare što sam ja dolazio“, objašnjava za UNU Jovan Ristić iz Udruženja potrošača Efektiva.
Cene popravke klima variraju u zavisnosti od vrste kvara, ali i tipa uređaja. Ono što bi svaki klijent trebalo da uradi kako bi se zaštitio od potencijalne prevare, jeste da pita, ako već nije naznačeno, koliko će usluga koštati.
„Šta treba da urade, prvo da pitaju koliko to može da košta, da ne bude ono dođe majstor i kaže 50.000 dinara. Znači od-do neka okvirna cena, a ako ne može da se popravi, koliki je izlazak. Sam izlazak nekih servisa je od tri do pet hiljade dinara. Znači mi naplaćujemo 4.000 dinara izlazak i konstataciju kvara, ako ne može da se popravi. Znači ako može da se popravi klima, na licu mesta, obično je to između šest i 10 hiljada dinara“, ističe za UNU serviser klime Stanoje Ranković.
Potrošači bi trebalo da budu vrlo oprezni kada traže zanatlije. Potrebno je da provere ovlašćen servis ili se konsultuju s nekim stručnim licem pre nego što puste majstora u kuću.
„Neka ljudi zapamte - APR pretraga. Neka ukucaju u pretraživač, znači najlakše moguće. I izaći će vam prvi sajt APR-a i saznajte šta vas zanima o firmi. Da li ćete pretragu da radite po matičnom broju, po PIB-u ako ga znate ili ćete raditi po imenu i prezimenu, to vam je ostavljeno na volju. Ali proverite, nemojte da vas mrzi“, kaže Ristić.
Lažni majstori danas dolaze u uniformama i sa unapred smišljenom pričom, ali posle njihovog dolaska najčešće ostane samo velika šteta i još veći račun. Budite oprezni, proverite, pitajte, ne nasedajte.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







