Mnogi ih obožavaju, pa ne iznenađuje što su banane stalno pri vrhu liste najprodavanijih artikala
Foto: ShutterstockKada se proizvodi numerišu po abecednom redu u prodavnicama, banane su na vrhu liste. Ali proizvodi poput artičoka, ananasa i avokada su po abecednom redu ispred banana.
Navodno je to zbog njihove popularnosti i učestalosti kupovine – zadržali su broj jedan kako kupci ne bi morali dugo da ih traže, piše Get To Text.
U svetu postoji hiljadu vrsta banana, a one se gaje u 150 različitih zemalja. Banane nisu sezonsko voće, jer se mogu gajiti tokom cele godine, a najviše banana se jede u Ruandi: 279 kg banana po glavi stanovnika, piše Metropolitan.
Prehrambena industrija koristi skalu od sedam boja za određivanje zrelosti banana. Neki ljudi više vole potpuno zelene banane, koje kuvaju pre jela, dok drugi kupuju gotovo smeđe banane, koje su, zbog svoje slatkoće, odličan dodatak kolačima i raznim domaćim napicima.

Čak 95 odsto banana koje se prodaju u prodavnicama su kavendiš banane. Američki trgovački lanac Volmart je 2013. godine otkrio da su banane najprodavaniji proizvod u njihovim prodavnicama, prenosi N1 Zagreb.
Veb-sajt "Science Meets Food“ kaže da je banana najpopularnije voće na svetu i četvrta je najvrednija prehrambena kultura na svetu, posle pšenice, pirinča i mleka.
"National Geographic“ izveštava da banane čine blizu 75 odsto trgovine tropskim voćem i da se godišnje pojede više od 100 milijardi. Takođe su najviše izvezeno voće na svetu. U Kaliforniji postoji muzej banana koji prikazuje 17.000 predmeta koji su na neki način povezani sa bananama.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







