Rezultati su otkrili značajna odstupanja između službenih podataka i stvarnog dometa
Foto: ShutterstockElektrični automobili danas idu dalje, pune se brže, a i vlasnicima je na raspolaganju više punionica nego što je to bio slučaj pre desetak godina. Ipak, mnoge potencijalne kupce i dalje od kupovine električnog automobila odbija strah od toga koliko zaista kilometara mogu da pređu sa njima. Strah da će se baterija isprazniti pre dolaska na odredište je uvek prisutan, a novo istraživanje pokazuje da to i nije bez osnove.
Australijska automobilska zajednica (AAA) sprovela je testiranje kako bi kupcima pružila realne podatke o vozilima i njihovoj potrošnji. Radi se o četvorogodišnjem istraživanju koje finansira australijska vlada. U test su uključili pet električnih modela različitih proizvođača koje su zatim provozali na ruti što vernije uslovima stvarne vožnje.
Rezultati su otkrili značajna odstupanja između službenih podataka i stvarnog dometa. Kod jednog modela razlika između deklarisanog i ostvarenog dosega je čak 23 posto.
Najviše je razočarao BYD Atto 3. Iako je deklarisani doseg 480 kilometara, u testu je izdržao tek 369 kilometara pre nego što je trebalo ponovno punjenje. To je čak 111 kilometara manje od obećanog. Ni Tesla Model 3 nije ispunila očekivanja: umesto službenih 513 kilometara, na testu je prešla 441 kilometar ili 14 posto manje.
Ono što ovo istraživanje čini posebno zanimljivim nije samo činjenica da su svi modeli imali manji domet od oglašenog. Naime, gotovo je nemoguće staviti u vezu razlike između proizvođača, pa čak i između modela istog brenda, što dodatno zbunjuje kupce. Kad bi, recimo, svaki automobil imao podjednako odstupanje, 15 do 20 posto, kupci bi lakše donosili odluke.
U ovom testu sudelovali su još Kia EV6 te Tesla Model Y, oba sa odstupanjem od svega 8 posto ili oko 44 km.
Najboljim se pokazao Smart #3, koji je gotovo dosegao službene brojeve. Nedostajalo mu je samo 23 kilometra ili 5 posto dosega, što znači da je umesto deklarisanih 455 prešao 432 km.
I ovo istraživanje potvrđuje da deklarisani doseg električnih automobila treba uzeti sa dozom opreza. I dok su neki proizvođači vrlo blizu realnim vrednostima, drugi su daleko optimističniji u svojim obećanjima što na kraju može rezultirati većim razočaranjem korisnika.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







