Vozači više neće morati da se zaustavljaju na naplatnim rampama da bi platili putarinu
Foto: Josip Mikacic/PIXSELLNova era za putarine na hrvatskim putevima počela je ove nedelje, a direktno će se odraziti na sve državljane Srbije koji putuju u ovu zemlju. Uskoro svi vozači koji putu hrvatskim auto-putevima neće morati da se zaustavljaju na naplatnim rampama, jer se uvodi digitalni sistem naplate putarine pod nazivom Krolibertas.
Vozači više neće morati da se zaustavljaju na naplatnim rampama da bi platili putarinu, a sistem bi trebalo da bude implementiran na svim autoputevima kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), Bina Istre i autoput Zagreb-Macelj, a puna implementacija se očekuje do novembra 2026. godine.
Nakon što sistem bude u potpunosti implementiran, svi vozači koji žele da koriste autoputeve moraće da se registruju putem aplikacije. Tamo će ostavljati svoje podatke, kao i podatke sa kreditne kartice preko koje će se naplaćivati putarina.
Turisti, uključujući tako i državljane Srbije, koji dolaze u Hrvatsku na granici imaće posebne ulazne trake, ostavljaće svoje podatke (uključujući i one potrebne za naplatu putarine), a zatim će moći slobodno da se kreću i koriste auto-puteve, piše „B92“.
Naplata putarine će se vršiti elektronski, bez ograničenja protoka saobraćaja ili potrebe za zaustavljanjem vozila na početku ili kraju deonice sa naplatom putarine.
Sistem će koristiti dve postojeće i svetski dokazane tehnologije:
Kako se navodi, 4. novembra počinju radovi na autoputu A3 na postavljanju prvih sedam portala u okviru implementacije sistema Krolibertas. Prvih sedam portala biće postavljeno na deonici između Popovače i Novske. Na samoj trasi autoputa biće postavljena tri portala:
Popovača–Kutina, Kutina–Lipovljani i Lipovljani–Novska, i četiri portala u zoni ulaska na autoput, na lokacijama trenutnih naplatnih stanica: Popovača, Kutina, Lipovljani i Novska – navode.
Ističu da građevinski radovi na portalima obuhvataju izgradnju temelja, postavljanje čeličnog dela konstrukcije (stubovi i poprečna greda), zamenu ili postavljanje nove zaštitne ograde, elektro i druge prateće radove, i odvijaće se u nekoliko faza.
Tokom radova, saobraćaj će se odvijati po privremenim regulacijama saobraćaja na način da će se zatvarati zaustavna traka, a po potrebi i vozna traka, u zavisnosti od dinamike samih radova.
U vreme postavljanja poprečne grede zbog manevarskih i prostornih mogućnosti dizalice, saobraćaj će biti kratkotrajno obustavljen, odnosno preusmeren na obilazne pravce. Ovi radovi će se izvoditi u uslovima manjeg intenziteta saobraćaja, tokom večernjih i noćnih sati.
Uspostavljanje privremenih regulacija saobraćaja je neophodno radi bezbednosti izvođača radova, kao i bezbednosti korisnika autoputa. Mole se vozači da obrate pažnju na privremene regulacije saobraćaja na pomenutim deonicama jer će se upravljanje saobraćajem (jedna ili dve trake) menjati iz dana u dan.
Paralelno sa instalacijom portala sa opremom (kamere, antene), biće sprovedena ispitivanja kako bi se osigurala funkcionalnost svakog segmenta.
Nakon završetka implementacije svih portala i prateće opreme, slediće sveobuhvatno testiranje celog sistema na nivou mreže.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







