Prema podacima nacionalnog Centra za pomoć u slučajevima prevara, u prva tri meseca ove godine stiglo je 9.793 prijave sumnjivih poziva
Foto: ProfimediaU Holandiji je zabeležen nagli porast telefonskih prevara, jer prevaranti sve češće koriste veštačku inteligenciju kako bi klonirali glasove i lažno se predstavljali kao zaposleni u bankama i velikim kompanijama, preneo je "NL tajms".
Prema podacima nacionalnog Centra za pomoć u slučajevima prevara, u prva tri meseca ove godine stiglo je 9.793 prijave sumnjivih poziva - najmanje trostruko više u odnosu na isti period prošle godine.
Najčešće prevare uključuju takozvane "helpdesk pozive", pri čemu se prevaranti predstavljaju kao tehnička podrška iz firmi poput "Majkrosofta", "Netfliksa" ili banaka, kako bi došli do ličnih i bankovnih podataka.
Prosečna šteta jedne prevare u 2024. godini iznosila je oko 21.500 evra.
Stručnjaci upozoravaju na nagli porast posledica lako dostupnih alata AI koji mogu da imitiraju nečiji glas za svega nekoliko sekundi.
Ti alati su često besplatni, pa ih prevaranti masovno koriste, ističu oni.
Centar za pomoć prilikom prevara pozvali su vladu da promeni zakone koji sprečavaju operatere da podele informacije o pozivima sa bankama i policijom.
Kažu da bi to pomoglo da se prepoznaju prevare dok su još u toku - dok prevaranti razgovaraju sa žrtvama koje im upravo u datom trenutku šalju novac.
"Ako banka uoči sumnjivu transakciju i zna da je klijent istovremeno na pozivu, to može da bude znak za uzbunu i prilika da se spreči prevara", rekao je direktor holandske telekom industrije "NLconnect", Matje Andresen.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







