Šest stvari u koje su milenijanci verovali: Generacija Z ih čvrsto odbacuje

Mnoge stvari genracija Z više ne želi, najviše želi svoje - vreme

04.05.2025. 17:22
  • Podeli:
generacija z mladi ljudi mladosti smeh društvo ekipa shutterstock-68177d2749e44.webp Foto: Shutterstock

MilenijaIci (rođeni od 1981. do 1996.) i pripadnici generacije Z (rođeni od 1997. do 2012.) imaju dosta različite poglede na posao, novac i život. Ovo je šest u koja su stariji milenijalci godinama verovali, a koja Gen Z danas bez razmišljanja odbacuje.

1.Dug radni dan je mera uspeha

Za mnoge milenijalce radna nedelja od 60 ili 70 sati bili su znak predanosti i ambicije. Kod generacije Z taj pristup gubi smisao. Istraživanje iz 2024. pokazuje da im je najvažniji karijerni cilj ravnoteža između posla i privatnog života, a prekovremeni rad doživljavaju kao rizik za zdravlje.

Čak 90 % ispitanika iz te generacije smatra da bi četverodnevna radna nedelja poboljšala njihovo mentalno zdravlje. Generacija Z uspeh meri po vremenu koje im ostaje za sebe, a ne po broju odrađenih sati.

2.Kupi stan što pre

Za milenijalce, ulazak na tržište nekretnina bio je prvi korak odraslog života. Ali 2025. godine, polovina pripadnika generacije Z i mlađih milenijalaca kaže da je kupovina stana jednostavno preskupa i da možda nikad neće biti izvediva.

Umesto štednje za kaparu, mnogi ulažu u deonice, kriptovalute ili žive pod kirijom tamo gde žele, a kupuju nekretninu tamo gde je jeftinije.

3. Diploma je jedini put do dobrog života

Roditelji su generaciju milenijalaca učili da je fakultetska diploma ključ za sigurnu budućnost. Generacija Z sve češće dovodi u pitanje vrednost klasičnog obrazovanja. Gotovo 50 % njih traži jeftinije i brže alternative poput stručnih kurseva.

Iako se broj upisa na fakultete povećava, najbrže raste interes za sertifikacijske programe koji traju šest meseci ili kraće. Praktične veštine postaju važnije od diplome. Ako obrazovanje ne donosi jasan rezultat, generacija Z traži druge opcije.

4. Javi se na telefon – to je profesionalno

Telefonski razgovori nekad su se smatrali pristojnim i profesionalnim. Danas ih mnogi iz generacije Z izbegavaju. Istraživanje iz 2025. pokazuje da 59 % radnika iz te generacije preferira e-mail ili poruke, a više od polovine oseća nelagodu pri poslovnim pozivima.

Za njih su digitalni alati poput Slacka, Discorda ili kratkih video poruka jednostavniji i manje nametljivi. Poziv se sve češće doživljava kao nepotrebno narušavanje privatnosti.

5. Deli sve onlajn – transparentnost gradi zajednicu

Stariji milenijalci delili su gotovo svaki trenutak svog života na društvenim mrežama. Gen Z, koji je odrastao u vreme učestalih krađa podataka, znatno je oprezniji. Prema Security Magazineu, sve je manje mladih koji su spremni da otkriju lične informacije, čak i kada im to donosi sadržaj prilagođen njihovim interesima.

Više vole privremeni sadržaj (Stories, BeReal) i privatne Discord grupe. Drugim rečima: stalno su onlajn, ali sami biraju šta i kada dele, često pod slojevima anonimnosti.

6. Sedi u kancelariji od 9 do 17 da pokažeš predanost

Za mnoge milenijalce, "sedenje na poslu" bio je dokaz predanosti. Gen Z to vidi drugačije. Samo 10 % njih želi da radi isključivo iz kancelarije. Za njih je fleksibilnost neupitna – 91 % traži hibridni model rada koji im omogućuje da upravljaju svojom energijom, mentalnim zdravljem i dodatnim poslovima sa strane.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()