Sezonsko sniženje ili prevara: UNA pita stručnjake - šta se krije iza dobrih ponuda prodavaca

I kome da se obratimo ukoliko se prevareni

Autor: Marija Milićević
05.07.2025. 19:07
  • Podeli:

Sezonska sniženja su u toku, pa su prodavnice ovih dana pune kupaca spremnih da potroše novac na stvari koje im možda i nisu potrebne. Na prvi pogled - neverovatna ponuda ali iza privlačnih popusta često se krije dobro osmišljena zamka. Sniženje ili prevara - pitala je Marija Milićević. 

Crvene etikete, popusti, rasprodaje i neponovljive prilike. 

Velika sniženja lako uvuku potrošače u radnje, a dok neki samo razgledaju, drugi kao da samo traže izgovor da potroše novac.

Vođeni atmosferom u kojoj svi nešto kupuju, potrošači često imaju strah da će propustiti dobru priliku. Taj prividan osećaj zadovoljsta zbog ušteđenog novca samo je jedan od brojnih psiholoških faktora koji, prema mišljenju stručnjaka, postiču potrošače na impulsivnu kupovinu.

"To su faktori koji da bi mogli da se protiv njih borimo moramo ih prvo imati osvešćene, jer su prosto to neki mehanizmi koji deluju u našoj psihi ili podsvesti. Znači moramo prosto to imenovati, dakle svako od nas mora to da imenuje i da sebe aktivno podseća kada vidi tako privlačne i šljaštave reklame da sebe jednostavno podseti na sva ova načela", ističe za UNU psiholog Jelena Vukićević.

Koliko puta vam se desilo da odlepite sniženu cenu, a ispod nje stoji prvobitna koja je potpuno ista? Crvene etikete često mogu da prevare, ali kupci imaju pravo da podnesu žalbu.

"Potrošači mogu da podnesu prijavu Tržišnoj inspekciji. U proteklih nekoliko meseci smo videli da je ispekcija bila prilično ažurna. Doneto je nekoliko rešenja i mi smo to objavljivali kod nas na društvenim mrežama baš vezano za te zloupotrebe cena, zloupotrebe sniženja, akcije. Dakle bilo je tu svačega, ljudi koji prate cenu proizvoda to otkriju ili jednostavno nemarom prodavca otkriju da tu zapravo nije bilo sniženja", pojašnja za UNU Dejan Garilović iz Udruženja potrošača Efektiva.

Na izlogu jedno, u radnji drugo. Iako cena često ne odgovara popustu zbog kojeg su ušli u radnju, građani ipak nešto kupe, vođeni politikom ,,kad sam već došao".

"Moja bi preporuka bila uvek znači da se vodi evidencija i da se prave spiskovi šta nam stvarno treba odnosno da kada uđemo u prodavnicu da dođemo sa gotovim spiskom. U suprotnom kupimo uvek više od onog što nam realno treba, vrlo često i ono što uopšte nismo ni planirali", kaže za UNU Slađana Benković, profesor na Fakultetu ogranizacionih nauka.

Da bismo naučili da bolje raspolažemo novcem, stručnjaci za štednju preporučuju pravilo 50/30/20 prema kojem 50 odsto mesečne zarade ide na osnovne troškove, 30  na lične želje, a preostalih 20 odsto na štednju. 


 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()