Jutjub takođe koristi podatke o gledanosti i angažovanju korisnika da precizno raspodeli prihode
Foto: ProfimediaAmerička platforma Jutjub je objavila da je u periodu od jula 2024. do jula 2025. godine isplatila muzičkoj industriji više od osam milijardi dolara, što predstavlja novi rekord.
Ove isplate muzičkoj industriji zasnovane su na dvostrukom modelu prihoda - oglašavanju i pretplatama. Platforma generiše prihod kada korisnici gledaju video-sadržaje sa reklamama, ali i kroz plaćene pretplate na Jutjub mjuzik i Jutjub premijum.
U praksi, deo prihoda ide umetnicima, autorima pesama, izdavačima i drugim relevantnim subjektima, dok platforma zadržava svoj deo za operativne troškove i razvoj servisa. Ovaj model omogućava stabilan i predvidiv tok prihoda, jer kombinacija oglasa i pretplata nije direktno vezana za pojedinačne viralne video-klipove, već za ukupnu gledanost i broj pretplatnika.
Jutjub takođe koristi podatke o gledanosti i angažovanju korisnika da precizno raspodeli prihode. Što više korisnici gledaju muziku i druge sadržaje sa licenciranim pravima, veći je prihod koji se deli sa kreatorima.
Globlani direktor za sektor muzike u Jutjubu Lior Koen izjavio je da ovaj rezultat pokazuje uspeh poslovnog modela platforme i potvrđuje dugoročnu posvećenost podršci umetnicima, autorima pesama i izdavačima širom sveta.
Jutjub naglašava da platforma omogućava umetnicima pristup milionima gledalaca i fanova, pošto posluje u u više od 100 zemalja i podržava 80 jezika, prenosi Teh kranč.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







