Manjak vozača u Srbiji već je problem, a novi režim dodatno pogoršava situaciju.
Profesionalni vozači kamiona u međunarodnom transportu iz Srbije, od uvođenja EES sistema za ulazak u šengenski prostor, imaju nove probleme. Taj režim praktično ih ograničava na svega desetak radnih dana mesečno u EU.
Da li će se usporiti prelazak teretnjaka i hoće li sve to otežati i poskupeti transport?
U sklopu sistema bezviznog ulaska u EU, naši državljani i dalje u zemljama članicama mogu da borave najviše 90 dana u toku šest meseci. Za većinu građana koji putuju turistički, to je dovoljno. Međutim, za profesionalne vozače taj režim predstavlja nove probleme u radu - jer uvedena mera EU ne pravi razliku između turista i onih kojima je prelazak evropskih granica sastavni deo posla.
'' Mi sada dolazimo u situaciju da mi više ne možemo. Jednostavno će nam biti zabranjen ulaz onog momenta kada potrošimo 90 dana u poslednjih 180 dana. To će svakako uticati na naš rad, jer od tih 15 dana - praktično mesečno koliko bi mogli da radimo normalno, mi ne možemo da radimo više od 12 dana", kaže za UNU Neđo Mandić, predsednik Udruženja za međunarodni transport Srbije
Mandić podseća da su pravila Šengenskog sporazuma stara 40 godina, a iz Udruženja poslodavaca „Srbijatransport” naglašavaju da su danas okolnosti potpuno drugačije, jer se Šengen proširio.
'' Razlika je što je sada Šengen zona mnogo šira, veća i bukvalno se nalazi na granicama naše države. Te za prevoznike ili drumski transport, to predstavlja jednu vrstu ograničenja, zato što naši vozači koji rade samo i isključivo u međunarodnom transportu - dolaze u situaciju da u 180 dana mogu biti u zoni Šengen zone mogu biti samo 90 dana", ističe za UNU Goran Aleksić, predsednik Udruženja poslodavaca Srbijatransport.
Manjak vozača u Srbiji, napominju, već je problem, a novi režim dodatno pogoršava situaciju.
'' Sada kada ne budu mogli da rade više od 10-15 dana - nit će njima biti isplativo da voze za nas, niti nama da ih platimo kao da su radili mesec dana. I normlano da će oni napustiti srpske firme. I doći ćemo u situaciju da srpske firme više neće moći opslužiti potrebe naše privrede i našeg stanovništva", dodaje Mandić.
Ono što je sada ključno jeste pronaći rešenja koja će biti u interesu domaće privrede i transportnog sektora.
'' Ove mere koje sada važe su važile i ranije. ... Ali naši vozači imaju mnogo manje problema, nego naši poslodsavci", napominje Aleksić.
Kako kažu sagovornici „UNE“, striktne mere počeće da se primenjuju tek od 10. aprila, a sada ostaje da se vidi da li će se mere menjati ili će vozači kamiona početi da razmišljaju o promeni profesije.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







