Od letnje pauze do nedelje i trke u Ostinu, Holanđanin je osvojio ukupno 119, koliko dvojac Meklarena zajedno
Foto: Tanjug/AP Photo/Matt YorkBrzina kojom se Maks Ferstapen približava Oskaru Pjastriju i Landu Norisu uterala je strah u kosti vozačima Meklarena. Pjastri je 7. septembra, pred VN Italije, imao 109 bodova više od Maksa, sada je ta razlika samo 40. I, to nije sve - od letnje pauze do nedelje i trke u Ostinu, Holanđanin je osvojio ukupno 119, koliko dvojac Meklarena zajedno.
Ovako može da se nastavi satima... Na primer, posle pobede u Japanu u aprilu, Ferstapen je slavio još samo jednom, uz dva podijuma u 11 trka pre Velike nagrade Holandije. Sada, nakon tri pobede u poslednjih pet trka i dva druga mesta, svi su novac počeli da stavljaju na neverovatnog Maksa koji, pri tome, nema pomoć klupskog kolege, jer je Juki Cunoda naprimetan na stazi. Mada, kada pogledamo šta se dešava u Meklarenu, možda mu je i bolje.
Još jednom se potvrdilo da je najopasniji onaj koji nema šta da izgubi. Ako se pri tome on zove Maks i četvorostruki je prvak Formule 1, onda postaje jasno da se Pjastri i Noris ništa više ne odlučuju. Na pitanje šta bi odgovorio nekome ko bi još letos rekao da je i dalje u šampionskoj trci leta, Ferstapen se našalio:
„Rekao bih mu da je idiot. Ali, da, pronašli smo dobar način sa automobilom. Jednostavno je tako. Naravno, pogodili smo sa nekim poboljšanjima na automobilu, ali smo i malo bolje razumeli kako funkcioniše. I svakog vikenda se trudimo da bude još brži i bolji.”
U stvari, Meklaren nije pobedio u trci od Velike nagrade Holandije, još u avgustu, jer je Red Bul napredovao - unapredio je pod i prednje krilo.
Šef Red Bula Helmut Marko je čak nagovestio dodatnu nadogradnju u poslednjih pet trka, u pokušaju da Ferstapen osvoji petu uzastopnu titulu i tako se izjednači sa legendarnim Mihaelom Šumaherom.
Za razliku od prvog dela sezone, samo pojavljivanje na stazi i očekivanje da završi na podijumu više nije zagarantovano ni za jednog od vozača Meklarena. Sada se prednost engleske ekipe u performansama smanjila, ako ne i nestala. U opasnosti su da ih pobede poneki Mercedes i Ferari, ili čak Vilijams i Rejsing Bul kao u Azerbejdžanu.
Meklaren je i dalje brz automobil, ali više nije toliko dominantan. Čak i ako Ferstapen ne stigne Pjastrija, čini se da hoće Noris. Oskar je prepustio 20 poena svom timskom kolegi u poslednje četiri runde. Pri tome, svi znaju da šef Zek Braun navija za Landa... i to prilično otvoreno.
Šta možemo da očekujemo u završnici sezone? Na prvom mestu još pobeda Maksa Ferstapena. Neverovatno je sa kojom lakoćom Holanđani vozi i, što je važnije, ima stopostotno poverenje u Red Bul. Tako nije bilo dok je na zidu sedeo Kristijan Horner, kog je zamenio Loren Mekis. Sa novim unapređenjima, Maks bi trebalo da bude neuhvatljiv.
Za kraj - još jedan veoma važan podatak. Poslednjih pet trka se voze u Meksiku, Brazilu, Las Vegasu, Kataru i Abu Dabiju. Na tih pet staza, Maks ima ukupno 15 pobeda, najviše upravo u Meksiku (pet) koji se vozi već u nedelju (21). Pjastri i Noris zajedno? Samo jednu, 2024. kada je Noris slavio u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Da podsetimo, na stolu je još 141 bod, a pored pet grand prija voze se i dva sprinta, u Brazilu i Kataru.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







