Za razliku od zimskih, letnje gume su čvršće, imaju manje šara i pružaju bolje prijanjanje na suvom i mokrom asfaltu
Foto: PixabayZimske gume su napravljene od mekše smeše koja ostaje elastična na niskim temperaturama i ima duboke šare za bolje prianjanje na sneg i led. Ali leti, kada asfalt „gori“, ta mekana smeša se znatno brže troši.
Prema podacima CAA-Québec-a, markeri istrošenosti na zimskim gumama mogu da se pojave već posle 10.000 pređenih kilometara ako ih koristite tokom leta, dok im je u normalnim uslovima vek trajanja između 40.000 i 60.000 km.
U Kvebeku je zakonom zabranjeno voziti gume koje imaju šare pliće od 1,6 mm, a evo i nekoliko saveta kako kod kuće možete proveriti dubinu šara.
Za razliku od zimskih, letnje gume su čvršće, imaju manje šara i pružaju bolje prijanjanje na suvom i mokrom asfaltu kada temperature pređu 7 stepeni Celzijusa.
Prednosti letnjih guma:
Letnje gume su optimizovane za tople uslove – smanjuju rizik od akvaplaninga, skraćuju put kočenja, posebno na mokroj podlozi, i sprečavaju pucanje guma usled visokih temperatura.
Iako zakonski možete da ih postavite u arpilu, stručnjaci savetuju da sačekate još nekoliko nedelja. Proleće ume da iznenadi kasnim snegom i niskim temperaturama, piše Blic.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







