Evropska unija donela je 2011. godine zakon po kom sva vozila na prednjoj strani moraju da imaju ugrađena dnevna svetla, koja su stalno uključena
Obično su to svetla sa LED diodama, a kod nekih jeftinijih automobila tu ulogu preuzimaju i svetla za maglu.
Međutim, osim važne uloge u bezbednosti, ova svjetla kriju i jednu opasnost - mnogi automobili, kada su ona uključena, nemaju nikakvo osvetljenje pozadi.
U trenucima kad je vidljivost po danu često smanjena, kao i u tunelima, ako ne uključite glavna svetla, to može biti poprilično opasno. Naravno, najviše za vozače iza takvog automobila, koji će ga često mnogo kasnije uočiti.
U istraživanju koje je sproveo britanski Kraljevski autoklub, čak 62 odsto vozača priznalo je da je u uslovima smanjene vidljivosti na putu (magla, kiša, sumrak itd) prietilo automobile koji su imali uključena samo prednja dnevna svetla, navodi Revija HAK.
Svetla pozadi nisu bila uključena, jer mnogi automobili nemaju tu opciju sa dnevnim svetlima.
Ako imate opciju dnevnih svetala u automobilima, provjerite da li su uključena i sa zadnje strane. Ako nisu, onda kada kada je slabija vidljivost na putu, obavezno uključite glavna svetla (uključuju se i zadnje lampe).
Mnogi novi automobili imaju i opciju automatskog uključivanja glavnih sjetala, pa samo proverite da li su uključena. Tako ćete vaš automobil učiniti mnogo vidljivijim i vozačima iza vas, pogotovo u vreme kada su česte magle i kada je vidljivost smanjena.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.