Rezultati pokazuju da se prosečna starost vozila u regionu kreće između 13,8 godina u Srbiji do 16,2 godine u Češkoj
Vozači u Srbiji se suočavaju sa ozbiljnim finansijskim izazovima kada je reč o održavanju svojih automobila, što predstavlja značajan bezbednosni rizik na putevima. Novo istraživanje otkriva da svaki deseti vozač u našoj zemlji ne može da priušti čak ni manje popravke na svom vozilu.
Istraživanje koje je obuhvatilo više od 1.700 članova MOL Move programa lojalnosti iz šest zemalja regiona, uključujući Srbiju, donosi zabrinjavajuće podatke o stanju voznog parka. Prosečna starost automobila u Srbiji je preko 17 godina, što je značajno više od regionskog proseka.
Rezultati pokazuju da se prosečna starost vozila u regionu kreće između 13,8 godina u Srbiji (prema ispitanicima MOL Move programa) do 16,2 godine u Češkoj. Vozači često potcenjuju stvarnu starost svojih automobila - na primer, u Mađarskoj više od polovine ispitanika veruje da njihovo vozilo nije staro, iako gotovo dve trećine vozi automobile starije od deset godina.
Alarmantno je što čak 10 odsto vozača u regionu ne može da priušti ni osnovne popravke. Ovaj nedostatak finansijske fleksibilnosti direktno utiče na bezbednost saobraćaja, jer vozači odlažu neophodne intervencije na svojim vozilima.
Situacija postaje još dramatičnija kada se uzme u obzir da skoro polovina vozača ne planira zamenu vozila u narednih pet godina, bez obzira na njegovu starost. Vozači u Srbiji su, prema studiji, najmanje u mogućnosti da izdvoje dodatna sredstva za popravku automobila u poređenju sa ostalim zemljama regiona.
U ovakvim okolnostima, dostupni alati koji pomažu u produženju veka trajanja vozila postaju sve važniji. Premium goriva se pokazuju kao praktično rešenje - u celom regionu 64 odsto vozača koristi premium goriva bar jednom, dok 30 odsto njih to čini četiri ili više puta u deset točenja.
Za vozače u Srbiji najvažnije je da im automobil bude pouzdan što duži vremenski period i da ga koriste bez većih kvarova, što čini alternativne metode održavanja još relevantnijim.
Ovo istraživanje ukazuje na potrebu za ozbiljnim razmatranjem javnih politika koje bi pomogle vozačima da održe svoja vozila u bezbednom stanju, posebno imajući u vidu da finansijski problemi direktno utiču na bezbednost saobraćaja.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.