Koje su najvrednije marke automobila

U samom vrhu su se našli japanski i nemački proizvođač

03.02.2025. 18:55
  • Podeli:
automobili saobraćaj pixabay-673f0866b9272.webp Foto: Pixabay

Konsultantska kuća iz Londona Brand Finance objavila je godišnji pregled (Global 500 Brand Report) najvrednijih brendova a nijedan proizvođač automobila nije ušao u top 10.

Najbolju poziciju ove godine zauzima Tojota koja je na 18. mestu a čija vrednost je 58,4 milijarde evra.

U odnosu na prošlu godinu japanski gigant se popeo za tri mesta na tabeli pretekavši Mercedes-Benz. Prema analizi, Mercedes ima vrednost brenda od oko 47,6 milijardi evra.

Treći najvredniji porizvođač automobila je korejski Hjundai (41,5 milijardi evra). Iza njih je Tesla koja je imala jedan od najvećih padova na ukupnoj tabeli brendova pa je sa prošlogodišnjeg 18. mjesta spala na 36. mesto. Porše i Folskvagen takođe su oštro pali na tablici, sedam odnosno dvanaest pozicija.

BMW je uspio da zadrži tačno istu poziciju kao i prošle godine. Ford je jedanaesti među najvrednijim markama automobila dok je u generalnom poretku 86. Slede Audi (127) i Ferari (158). Kineski proizvođač BYD (167), Ševrolet (176) i Kia (200) takođe su ušli među 200 najboljih i završili na 14., 15. i 16. mestu.

Top 10 najvrednijih marki automobila:

  • Tojota 58,4 milijarde evra
  • Mercedes 47,6 milijardi evra
  • Hjundai grupa 41,5 milijardi evra
  • Tesla 38,6 milijardi evra
  • BMW 38,1 milijarda evra
  • Porše 36,9 milijardi evra
  • Micubiši grupa 36,2 milijarde evra
  • Tata grupa 28,3 milijarde evra
  • Folksvagen 28,2 milijarde evra
  • Honda 25,4 milijarde evra
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()