Korak bliže pristupačnom strujašu: Volkswagen otkrio svoj najjeftiniji električni SUV

ID. Cross Concept najavljuje serijski SUV koji stiže narednog leta kao električna alternativa benzinskom modelu T-Cross.

09.09.2025. 07:15
  • Podeli:
folksvagen volkswagen ID. cross concept - Printscreen Youtube Carscoops-68bea47b61116.webp Foto: Printscreen/Youtube/Carscoops

Volkswagen na sajmu "IAA Mobility 2025" u Minhenu predstavlja tri nova električna automobila. Već smo videli ID. Polo i ID. Polo GTI, a treći model je prava zvezda – ID. Cross Concept, koji predstavlja pretprodukcijsku verziju budućeg SUV-a sa ogromnim prodajnim potencijalom.

Ime Cross jasno govori da je reč o električnom pandanu postojećeg benzinskog modela T-Cross, iako im je ime skoro jedino zajedničko. ID. Cross je deo porodice malih EV modela baziranih na novoj verziji MEB platforme sa prednjim pogonom.

Pored njega, u porodicu spadaju i ID. Polo i ID. Polo GTI, čija se prodaja očekuje 2026, kao i serijska verzija koncepta ID. Every1, koja bi mogla dobiti ime ID. Up kada stigne u prodajne salone 2027. godine.

Dizajn i dimenzije

Iako koristi gotovo isto međuosovinsko rastojanje od 2.601 mm kao i ID. Polo (kraće za svega 1 mm), dužina ID. Crossa je 4.161 mm, što je 108 mm više od pomenutog automobila, piše B92.net.

Osim toga, ID. Cross je i viši i to za 58 mm.

U gepeku ima 490 litara korisnog prostora za smeštaj stvari, na šta treba dodati i mali prednji prtljažnik od 25 litara – što nijedan drugi ID. model do sada nije nudio.

U poređenju sa konzervativno dizajniranim modelom ID. Polo, Cross donosi moderniji izgled: LED svetlosne elemente na prednjem delu, tri osvetljena četvorougaona elementa u C stubu kao omaž legendarnom VW Busu, dok crne plastične lajsne naglašavaju lukove točkova.

Tu su i 21-inčni točkovi sa Continental gumama koje prenose dezen felne na bočnu stranu pneumatika.

Unutrašnjost i tehnologija

Kabina podseća na ID.2.all koncept, sa digitalnom instrument tablom od 11 inča ispred vozača, dvokrakim "četvrtastim" volanom i centralnim ekranom od 13 inča.

VW je konačno poslušao kritike – vraćeni su fizički tasteri za osnovne komande klime, a tu je i rotacioni kontroler na centralnoj konzoli.

Specifična "calm status" funkcija smanjuje broj prikaza na ekranima kada se telefon okrene licem nadole na bežičnom punjaču.

Enterijer kombinuje ambijentalno osvetljenje, mekane materijale i bež tonove inspirisane "visokom modom i luksuznim nameštajem".

Prednja i zadnja sedišta mogu se potpuno spustiti, pa ID. Cross nudi mogućnost spavanja poput starog VW Busa. Nasloni su obloženi materijalom nalik prostirci za jogu.

Performanse i domet

VW je za sada potvrdio da će Cross imati domet do 420 km (WLTP), uz elektromotor od 208 KS smešten napred.

To je nešto slabije od verzije ID. Polo GTI sa 223 KS, ali dovoljno za potrebe tržišta.

Iako je zvanično reč o konceptu, VW najavljuje da će serijski model narednog leta biti gotovo identičan.

Cena u Evropi kreće od oko 25.000 evra, što ga stavlja u konkurente modelima kao što su Kia EV2, Toyota Urban Cruiser, Ford Puma Gen-E i Volvo EX30.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()