Ovakva tržišna situacija nije održiva, ali niko još ne sme prvi da popusti
Cenovni rat na kineskom tržištu automobila traje već oko tri godine, ali je sve eskaliralo krajem maja, kada je BYD odlučio da ide "na sve ili ništa". Kompanija je tada snizila cene desetak svojih modela od 10 do čak 30 odsto. Ubrzo posle toga, kineski ministar industrije izjavio je da u ovom cenovnom ratu "nema pobednika, niti budućnosti".
Izgleda da i BYD, najagresivniji učesnik ovog rata, dolazi do istog zaključka. U intervjuu za Blumberg, jedna od čelnica kompanije, Stela Li, priznala je da ovakva tržišna situacija "nije održiva".
Ipak, nije najavila da će BYD stati – niko još ne sme prvi da popusti.
A onda je pala i prva velika žrtva: kineski proizvođač Neta Auto, koji je do sada zapošljavao skoro 10.000 ljudi i posluje u više zemalja.
Iako manji igrač iz perspektive kineskog giganta, Neta je imala ambicije, a pojavio se i interes velikih kompanija – čak je i Toyota razmatrala preuzimanje, ali do toga nikada nije došlo.
Nedavno su se pojavili izveštaji da je kompanija bankrotirala, što je u početku demantovano.
Međutim, sada je zvanično – pokrenut je stečajni postupak, a više kineskih sajtova objavilo je video snimke zaposlenih kako pokušavaju da uđu u prostorije firme i traže isplatu plata.
Neta Auto je proizvodila više modela, uključujući i električnu limuzinu Neta S, ali očigledno nije mogla da preživi brutalnu trku snižavanja cena na domaćem tržištu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.