Za razliku od konkurencije kao što su BMW i Audi, Porsche nije ulagao u modele prilagođene kineskom tržištu
Foto: ProfimediaPorsche bi mogao da prestane da prodaje električne modele u Kini već u naredne dve do tri godine, izjavio je izvršni direktor kompanije Oliver Blume tokom sajma automobila u Šangaju.
Prodaja Porsche vozila u Kini pala je 28% u 2024, dok je u prva tri meseca 2025. zabeležen pad od 42%.
Glavni razlog? Jeftiniji i napredni električni automobili kineskih proizvođača, kao što je Xiaomi SU7 Ultra, koji nudi 1.548 KS za upola manju cenu u poređenju sa Taycanom, piše Motor1.com.
Za razliku od konkurencije kao što su BMW i Audi, Porsche nije ulagao u modele prilagođene kineskom tržištu, niti planira da snižava cene svojih vozila.
Blume tvrdi da Xiaomi nije prava konkurencija jer “ne može da se meri s Porscheovim vozačkim iskustvom”“, ali brojke govore drugačije, piše B92.net.
Porsche ostaje veran luksuznom imidžu, ali u zemlji gde lokalni brendovi dominiraju u EV segmentu, postavlja se pitanje – ima li još mesta za premijum Zapadne marke koje odbijaju da se prilagode?
Hoće li Porsche zaista povući Taycan i buduće električne modele iz Kine – ostaje da se vidi, ali tržište jasno pokazuje da borba protiv kineskih giganata postaje gotovo nemoguća misija.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







