Do sada su problem bile ograničene performanse i kraći domet, ali izgleda da se stvari menjaju
Na dinamično automobilskom tržištu pojavila se nova natrijum-jonska baterija koja može da se napuniti od 10 do 80 odsto za manje od šest minuta, što je izuzetno brzo.
Natrijum-jonska tehnologija već dugo se smatra potencijalnom alternativom današnjim litijum-jonskim baterijama. Natrijuma ima znatno više, a ne zahteva retke metale, što ovu tehnologiju čini i jeftinijom i ekološki prihvatljivijom, piše Revijahak.
Do sada su problem bile ograničene performanse i kraći domet, ali izgleda da se stvari menjaju.
Vest o velikom tehnološkom napretku stiže iz Indije, iz Centra za napredna naučna istraživanja "Džavaharlal Nehru", gde su naučnici koristili materijale poput nanočestica, slojeva ugljeničnih vlakana i aluminijuma u anodi baterije.
Rezultat je baterija koja kombinuje brzo punjenje, visoku bezbednost i dugotrajnost.
Baterija navodno može izdržati više od 3000 ciklusa punjenja, što znači da bi mogla trajati duže od samog automobila.
Za sada je tehnologija najprikladnija za manje električne automobile i gradsku vožnju, gde veliki domet nije od presudnog značaja.
Ipak, baterije su i dalje teže i zauzimaju više prostora od litijumskih, što predstavlja izazov za veća vozila.
Uprkos tome, proizvođači automobila već pokazuju veliko interesovanje, a u toku su i planovi za primenu ove tehnologije u pristupačnijim modelima automobila.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.