Šta će biti sa dizelašima i benzincima? Najavljene velike promene u Evropi

Hoće li električni automobili ostati jedina opcija

04.12.2025. 14:49
  • Podeli:
Parking automobili-68fb765582665.webp Foto: Pixabay

Evropska unija je godinama gradila i konačno usvojila pre dve godine politički i regulatorni okvir koji bi označio kraj prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine. Ali nakon niza upozorenja iz industrije, slabije prodaje električnih modela i rastuće zabrinutosti za radna mesta, taj plan počinje da se menja.

U intervjuu za Handelsblat, komesar za održivi transport i turizam Apostolos Cicikostas potvrdio je Handelsblatu da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje imati budućnost, ali uz jedan važan uslov. Naime, biće im dozvoljeno da koriste samo goriva sa niskom emisijom.

Promena pravca je rezultat političkog pritiska, a posebno pisma nemačkog kancelara Fridriha Merca Ursuli fon der Lajen u kojem traži fleksibilniji pristup. Prema izvorima iz Komisije, njegova poruka je naišla na iznenađujuće pozitivan prijem. Cicikostas naglašava da EU želi „ekonomski održivu i socijalno pravedan“ prelazak na klimatski neutralne pogonske sklopove i da se razmatraju "sva tehnološka rešenja" koja mogu smanjiti emisije.

Ovo uključuje sintetička goriva i biogoriva kao što je HVO100, koje smanjuje emisije do devedeset procenata i već se koristi u nekim modelima BMW-a i Audi-ja.Porše, u međuvremenu, proizvodi e-goriva u Čileu u procesu gotovo bez ugljeničnog otiska, kombinujući vodu, CO2 i energiju vetra.

Ova rešenja bi mogla omogućiti motorima sa unutrašnjim sagorevanjem da opstanu nakon 2035. godine, barem u tehnološki prilagođenom obliku, piše Jutarnji.hr.

Istovremeno, tržište se menja svojim tempom. Električni automobili u Evropi čine 18,3 procenta prodaje od početka godine, dok su hibridi ubedljivo najpopularniji sa 34,7 procenata.

Plag-in hibridi, sa udelom od 9,4 procenta, prvi put su pretekli dizel automobile. Velika većina evropskih i američkih proizvođača pozdravlja ukidanje stroge zabrane, ali postoje i suprotstavljena mišljenja. Volvo i Polestar, u vlasništvu kineskog Džilija, otvoreno se zalažu za zadržavanje prvobitnog roka. EU je trebalo da predstavi revidirani paket mera 10. decembra, ali je diskusija odložena do kraja meseca, piše Kamatica

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()