Većina alternatora ća sa svim uključenim električnim uređajima u vozilu dostići svoj limit pa više neće puniti akumulator
Foto: PixabayDolazi zima, a s njom tradicionalno i problemi s akumulatorima. Hladnoće i vlaga pokupe deo energije pa je svako paljenje vozila sa starijim akumulatorom svojevrsna lutrija.
Niske temperature usporavaju sve hemijske rekacije u akumulatoru, a samim time i performanse.
Takođe, hladni motor i gušće motorno ulje zahtevaju više energije.
HAK revija savetuje da pri paljenju vozila probate da isključite što više potrošača energije. Samo pumpa goriva, odnosno injektori i sistem za upravljanje motorom koriste oko 400 watta električne energije. Ventilacija i klima troše do 500 watta, a čak 1000 watta mogu potrošiti svetla, radio uređaj i greanje, grejanje zadnjeg stakla. Većina alternatora ća sa svim uključenim uređajima dosegnuti svoj limit pa više neće puniti akumulator – odnosno on će se prazniti.
Pre gašenja motora, ponovite proceduru i na kratko ugasite većinu električnih potrošača – tako će se akumulator napuniti za novo paljenje.
Visoka potrošnja električne energije utiče i na potrošnju goriva, 100 watta – 0,1 litra goriva.
Kako biste sprečili gubitak energije i neujednačeno punjenje i pražnjenje akumulatora proverite stezaljke i polove – koje, ako su oksidirali, možete lagano očistiti brusnim papirom, a potom i krpicom od neke mekane tkanine. Možete ih premazati i vazelinom. Takođe, ako znate više, možete skinuti čepove i proveriti nivo elektrolita u akumulatoru. Ako je niska, dodajte destilovanu vodu malo iznad ruba ćelija akumulatora.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







