Borba protiv prevara: Američki regulatori istražuju Amazon i Gugl zbog praksi u oglašavanju

FTC i Gugl su odbili da komentarišu istragu, dok Amazon nije odgovorio na upit agencije

12.09.2025. 21:22
  • Podeli:
amazon, google, gugl - profimedia-0912750592-68c4727508767.webp Foto: Profimedia

Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) pokrenula je istragu protiv kompanija Amazon i Alfabet, matične firme Gugla, zbog sumnje da su obmanuli oglašivače u vezi sa uslovima i cenama reklamiranja na svojim platformama, prenosi Blumberg pozivajući se na anonimne upućene izvore.

Obe kompanije prodaju reklamni prostor putem onlajn aukcija, koje se automatski pokreću nakon što korisnik unese pretragu.

FTC istražuje i da li su ovakve prakse otežavale oglašivačima da razumeju stvarnu vrednost ključnih reči i efektivnost oglasa, kako i da li su oglašivačima jasno prikazale "rezervisanu cenu" – minimalnu cenu ispod koje oglas neće biti prodat.

FTC i Gugl su odbili da komentarišu istragu, dok Amazon nije odgovorio na upit agencije.

Amazonovo oglašavanje postalo je značajan izvor prihoda za kompaniju. Prošle godine, firma je samo od reklama prihodovala 56 milijardi dolara, podseća agencija.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()