Problem je to što je izgradnja zgrade u skladu sa zakonom, kažu stanari, ali dodaju da legalno nije isto što i legitimno
I dok je kranova u glavnom gradu sve više, upitno je da li će pojedini nići iz novih temelja. Jedan takav je na Karaburmi, na uglu Diljske i Uralske ulice, čiji stanari od investitora zahtevaju da odustane od izgradnje višespratnice dugačke više od 250 metara.
Osim što će im, kako kažu, zazidati pogled, zgrada za koju se postavljaju šipovi, napraviće im i brojne druge probleme. UNA je proveravala koji su to problemi koji se mogu stvoriti?
„Big problem Karaburma“, gledan izbliza, iz ugla građana pored čijih zgrada niče desetospratnica dugačka 250 metara, još je veći nego što to ilustruje naziv njihove neformalne grupe. Sve je počelo promenom odluke investitora da, umesto pet nižih zgrada, nikne desetospratnica dugačka 250 metara koja će zatvoriti pogled za 54 južno orijentisana stana u tri zgrade pored.
„Saznali smo da ćemo godinu dana nakon toga, umesto pogleda na Zvezdarsku šumu, imati jedan zid, a koji je dvadesetak metara od našeg prozora. Evo, krenuli su pre nekih mesec i po dana da rade punom parom. Mi, meštani tri zgrade i celog ovog dela Uralske ulice, ljudi koji su najviše pogođeni ovim slučajem, trudimo se, organizujemo blokade kad god smo u mogućnosti, međutim posle mesec i po dana od investitora nemamo nikakav fidbek“, ističe za UNU stanovnik Karaburme Slobodan Abramović.

Dodatni problem je to što je izgradnja zgrade u skladu sa zakonom, kaže naš sagovornik, ali dodaje da legalno nije isto što i legitimno. Slično izgleda i pismeni odgovor investitora javnom servisu. Suština je, kažu, u tome što je sve u skladu s propisima i planovima za budućnost.
„Projekat je u celosti usklađen sa važećim planskim dokumentima, uključujući i Plan generalne regulacije šinskih sistema – druga faza prve linije metroa. Imajući u vidu da je Grad Beograd, u okviru pripreme Plana generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade, izmenio prostorno-plansku osnovu idejnog rešenja kako bi ono bilo u skladu sa novousvojenim planom, investitor je 2023. godine podneo zahtev za izdavanje lokacijskih uslova, a zatim i građevinske dozvole”, saopštili su iz BIG CEE Serbia.

Građani međutim smatraju da će izgradnja ove zgrade narušiti njihovu svakodnevicu.
„U prvom delu zgrade ovde će biti oko 450 novih automobila, mi već sad imamo ozbiljan infrastrukturni problem, sa ulicama, sa parking mestima“, kaže Abramović.
Jedna od prvih vrata na koja su kucali bio je kabinet predsednice opštine Palilula, koja im je dala obećanje da će ih spojiti sa glavnim gradskim urbanistom Markom Stojčićem. On je, međutim, u telefonskom razgovoru za UNU rekao da do ovog trenutka nije dobio zvaničan zahtev za sastanak, osim što je, kako je naveo, inicijativu video na mreži Iks.
Ali, dodaje Stojčić, za građane tog dela Karaburme i njihov „big problem“ njegova vrata uvek su – otvorena.
Do tada će građani nastaviti da kucaju, s namerom da reše svoje probleme. Pored pogleda, tu je saobraćaj, ali i zaštita životne sredine. Zbog toga, kažu, nastavljaju svoju borbu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







