Iako su primarno najodgovorniji za svoju bezbednost, motociklisti treba da imaju podršku i solidarnost od strane vozača automobila
U Batajnici se juče dogodila saobraćajna nezgoda u kojoj je stradao motociklista, još jedan u nizu na srpskim putevima. Prema procenama, rizik stradanja na dvotočkašu 15 puta je veći u odnosu na automobile, zato smo proverili zašto su motociklisti za druge učesnike u saobraćaju često nevidljivi.
Samo jedan sekund nepažnje može sve da promeni. U Srbiji na svakih sedam dana u proseku pogine jedan motociklista. Kada se dogodi sudar, neretko vozači automobila kažu - nisam ga video.
"Najčešće vozači automobila su navikli da vide dva fara i dva stop svetla, kod motocikla to je najčešće jedan far i jedno stop svetlo i onda mozak vozača automobila kada je u tom takozvanom auto-pilot režimu, dakle kada nisu fokusirani, očekuju da vide dva fara. U jednom momentu se pojavljuje motocikl, vozač ulazi vrlo kasno u realnost. Vidi motocikl kada ima malo prostora i vremena i onda opet dolazimo u domen sreće, šta će se dogoditi", rekao je Vladimir Jevtić predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
Kada dođe do saobraćajne nezgode, jasno je ko će izvući deblji kraj.
Stručnjaci kažu da su glavni uzroci saobraćajnih nezgoda prebza vožnja, preticanje, ali i nepažnja i motociklista i vozača drugih vozila, poput propusta da se proveri mrtav ugao.
"Preticanje je dozvoljeno, iako je puna linija, ali ako ne prelazite liniju, a motocikl može da stane izmedju linije i automobila ako je širok kolovoz, imajući to u vidu mi ih i učimo da koriste sirenu svetla, šta hoćete, samo je važno da vozači uoče da je na putu i motocikl", naveo je Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji.
"Osnova, a to je nedavanje pokazivača pravca. Niko od nas nije prozorljiv ili vidovit, da zna u kom smeru ćete vi ići. Dakle to je nešto što vozači smatraju malim prekršajem, to nikako nije mali prekršaj, jer može napraviti veliki problem", istakao je Jevtić.
Sa druge strane, motociklisti treba da uvek budu svesni da ih vozač automobila možda nije video na vreme i da izbegavaju rizične i nagle poteze.
"Mi preporučujemo da motociklisti nose šarenu garderobu, od onog kostima kožnog koji treba da ih štiti, do kacige koja treba da bude uočljiva. Tako da vozač i letimičnim pogledom u retrovizor može lako uočiti motocikl, jer je uočljiv u odnosu na podlogu", zaključio je profesor Vujanić.
Iako su primarno najodgovorniji za svoju bezbednost, motociklisti treba da imaju podršku i solidarnost od strane vozača automobila.
Da bi se izbegle najčešće veoma teške povrede motociklista izazvane padom sa motora, važno je da i jedni i drugi budu posebno oprezni, naročito u letnjoj sezoni. Odgovornost je i na jednoj i na drugoj strani.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







