Nautička sezona traje od aprila do novembra, kada ćemo beogradske reke videti prošarane brojnim čamcima i brodićima.
Dve reke i veliki broj toplih i sunčanih dana, razlog je zbog kojeg bi mnogi pozavideli stanovnicima Beograda. Pogotovo kada na Savi i Dunavu vide brojne čamce i brodiće kako mirno krstare. Ipak, taj hobi nije tako jednostavan kako deluje na prvi pogled. Koje su prednosti, a koje mane, proveravao je naš Luka Vujović.
Milorad Kozlovački na reci je otkako zna za sebe. Godinama poseduje čamce, lično ih održava, pa čak i vodi turističke ture. Zatekli smo ga na Zemunskom keju, gde nas je podsetio koliko je bogata nautička istorija ovog grada.
"Mi smo nekada u Zemunu imali velike moto nautičke trke koje su u klasi Formule1 i to su bile međunarodne trke sa desetak država koje su tu dolazile. Imamo veoma jak sport na vodi - imali smo olimpijskog šampiona, prvaka sveta, veslače, kajakaše, jedriličare. Tako da broj ljudi koji se bave nautikom je oko 1.000 nautičara", priča za UNU nautičar Kozlovački.
Mladi se danas ipak više bave jedriličarstvom, velsanjem i kajakom, a manje nautikom, jer su troškovi veliki. Kako Milorad objašnjava ta grana je na niskom nivou u Srbiji, ne postoje servisne službe, niti prave marine, pa ljudi moraju sami da se bave svojim plovilima.
"Za ovaj moj mali čamac imao sam prošle godine 170 hiljada dinara režijskih troškova - dakle, cena marine, cena majstora bez benzina, dakle benzin je najmanja stavka", kaže nam Kozlovački.
Ipak, ne kažu džabe Bitlsi "All You need is love", što nam je Milorad na svom primeru i potvrdio.
"Samo velika ljubav prema čamcu može čoveka da održi u kondiciji da on to radi 50 godina i više, dokle god može da se kreće, jer je vrlo zahtevno održavati. Lako je kola održavati - odeš u servis i on ti sve sredi. Međutim oko 80% radova moraš biti sam svoj majstor i da utrošiš ogromno vreme da svake sezone ponovo farbaš, servisiraš, što može samo onaj ko ima veliki energiju i ko voli da plovi kad ima krajnji rezultat", ističe Kozlovački.
Nautička sezona traje od aprila do novembra, kada ćemo beogradske reke videti prošarane brojnim čamcima i brodićima.
Daleko od gradske gužve nautičari ovde na Dunavu polako spremaju svoje čamce i čekaju da se vodostaj malo podigne kako bi zaplovili rekom. Oni su nam istakli da je najbitnija stvar u ovom hobiju samostalno održavanje čamca i da je upravo u tome čar.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.