Neki primerci dostižu cenu i od nekoliko hiljada evra, čemu su pre svega doprinele poznate ličnosti
Kolekcionari, odrasli i deca postali su opsednuti Labubu i Lafufu lutkama, izmišljenim bićima, nalik trolovima, sa šiljatim zubima. Te neobične lutke nestaju sa rafova prodavnica brzinom svetlosti, a UNA je istraživala zašto su postale svetski fenomen, i zbog čega ih roditelji uprskos vrtoglavo visokim cenama ipak kupuju deci.
Lafufu i Labubu, sigurno ste za njih čuli ili ih videli barem jednom. Neobičnog su izgleda, ali sa moćnim statusom. Sve češće su u rukama tinejdžera, influensera i kolekcionara, skupi su i prodaju se brzo. Pitali smo sugrađane šta misle o tom trendu, a odgovori su bili oprečni - jedni su uverenja da su lutke precenjene i da je to stvar prestiža, drugi misle da je to ljudima zanimljivo jer se tek pojavilo, trećima to izgleda OK ako ne postane trend da bi svi pokazali koliko novca imaju - tada bi izgubilo smisao...
U svakom slučaju, neki primerci dostižu cenu i od nekoliko hiljada evra, a tome su pre svega doprinele poznate ličnosti.
''Sama cena njihova je zapravo zaprepašćujuća u odnosu na vrednost i na njihovu upotrebu zapravo. Ono što je važno, važno je što su odrasli opčinjeni ovime. Sad ima raznih uverenja, od toga da je satanistički pristup ovoj lutki važna činjenica, a sa druge strane, da je ona potpuno bezopasna, da je eto na neki način modni detalj velikih vrhunskih zvezda", kaže psihoterapeutkinja Marija Milinković.
Ipak, teolozi tvrde da se ovde ne radi o satanizovanom predmetu, već o marketinškom triku, kako bi se što više primeraka prodalo.
''Prodaja Labubu lutkica je tek eksplodirala sa pojavom priče o tome da su demonizovane, da u njima počiva drevni mesopotamski Bog Pazuzu. Pomama za Labubu i Lafufu lutkama više govori o jednom potrošačkom društvu, da su ljudi usmereni na sebe. I onako duboko su nesrećni i imaju potrebu da tragaju za detinjstvom i da ga na neki način osakate, jer ove lutkice zaista nisu ni estetski privlačne", smatra teolog Nebojša Lazić.
U nekim zemljama se čak dešava i "labubumanija", a kako kažu psiholozi, razlog je potreba za "pripadanjem", druženjem i samoakutelizacijom.
"Svaki trend je refleksija potreba nekih i želja pojedinaca. U potpunoj eri da kažem egoizma, okrenuti smo potpuno sebi i vrlo smo tako ranjivi i dobar mamac za razne marketinške trikove, kakav je i ova lutkica", zaključila je Marija Milinković.
Trendovi dolaze i prolaze, ali stil ostaje. Zato birajte ono što vas zaista predstavlja, a ne ono što diktira trend.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







