Prototip je prošao više od 2.000 testova
Foto: CFOTO / imago stock&people / ProfimediaU poslednjoj deceniji Kina je postala neosporni svetski lider u razvoju železnica, izgradivši hiljade kilometara novih pruga koje dosežu gotovo svaki kutak zemlje, a uskoro stiže i novi najbrži voz.
Prototip brzog voza pod nazivom CR450, predstavljen u Pekingu 29. decembra prošle godine, dostigao je brzinu od čak 450 kilometara na sat, što znači da bi svet uskoro mogao da dobije novi najbrži voz. Kada stupi na šine u komercijalnoj upotrebi, novi voz će nadmašiti trenutni kineski model CR400, koji je debitovao 2017. godine i saobraća brzinom od 350 kilometara na sat.
Najnoviji prototip CR450 potpisuju kompanije CRRC Changchun Railway Vehicles i CRRC Sifang, koje ističu njegovu brzinu, ali i energetsku efikasnost, kontrolu buke i performanse kočenja. Prototip je prošao više od 2.000 testova kako bi ispunio rigorozne zahteve komercijalnog rada, navodi China Daily, ali su potrebna dodatna ispitivanja i poboljšanja kako bi se dostigli strogi standardi.

U poslednjoj deceniji Kina je postala neosporni svetski lider u razvoju železnica, izgradivši hiljade kilometara novih pruga koje dosežu gotovo svaki kutak zemlje. Kineska železnička mreža prostire se na više od 160.000 kilometara, uključujući više od 46.000 kilometara brzih železničkih linija.
Brzi vozovi predstavljaju ekološku i efikasnu alternativu kineskom vazdušnom saobraćaju, povezujući velike gradove sa ruralnim područjima.
Od 1980-ih godina, stotine milijardi dolara uložene su u nove brze železnice velikog kapaciteta širom Evrope i Azije, koje su uveli japanski Šinkansen i francuski TGV (Train à Grande Vitesse).
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







