Poslednji put Srbija nije prošla u finale 2017. godine
Foto: AP, Martin Meissner, Tanjug, ProfimediaSrbija nije prošla u finale Evrovizije 2025, što se događa prvi put posle osam godina, da je naša zemlja ispala iz polufinala prestižnog muzičkog takmičenja.
U drugom polufinalu Evrovizije 2025 je Srbiju predstavljao Princ od Vranje pesmom "Mila", a nažalost odlukom publike, on nije prošao u finale.
Poslednji put se ovo dogodilo 2017. godine kada nas je predstavljala Tijana Bogićević koja je zauzela 11. mesto u polufinalu kada nam je finale izmaklo za samo tri boda.
Takođe u finalu nismo bili ni 2013. godine.
Podsetimo, u drugom polufinalu se takmičilo 16 zemalja, a u finale su prošli: Litvanija, Izrael, Jermenija, Danska, Austrija, Finska, Litvanija, Malta, Luksenburg, Grčka.
Nijedna zemlja bivše Jugoslavije ove godine nije u finalu.
Prema prognozama kladionica, najveće šanse za pobedu se daju Švedskoj.
Ako ste primetili da su Španija, Francuska, Velika Britanija, Nemačka i Italija uvek u finalu - to nije zbog publike ili kvaliteta pesme, nego zbog pravila takmičenja.
Španija, Francuska, Velika Britanija, Nemačka i Italija nazivaju se zemljama Big Five (Velika petorka) i po pravilima su uvek direktno u finalu. Do 2000. godine u ovoj grupi su bile četiri zemlje, a nakon što se Italija vratila na Evroviziju posle 14-godišnje pauze nazivaju se Big Five i one su najveći finansijski saradnici EBU (Evropske radiodifuzijske unije), koja organizuje takmičenje, a i osnivači istog.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







