Posle nesreća uveden je standard
Foto: PixabayKada je trup aviona pod pritiskom (pri letu na velikim visinama), na njegovu strukturu deluju ogromne sile.
Ako bi prozori imali oštre ivice, baš u tim uglovima bi se stvarala koncentracija naprezanja.
Vremenom, to može dovesti do pukotina, a zatim i do ozbiljnog oštećenja trupa.

Okrugli, odnosno eliptični prozori imaju ravnomernu raspodelu sila, pa:
Pedeskih godina prošlog veka desile su se dve velike nesreće aviona de Havilland Comet, baš zbog kvadratnih prozora. Na uglovima su se pojavile mikropukotine zbog ciklusa pritiska/raspritiska, što je dovelo do otkaza konstrukcije.
Posle tih nesreća uveden je standard da se prozori aviona izrađuju u okruglom ili eliptičnom obliku.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







