Nedavna analiza i izjave iskusnih pilota bacaju novo svetlo na ovu dilemu
Foto: PixabayPutovanje avionom važi za jedan od najsigurnijih oblika transporta, ali pitanje koje muči mnoge putnike jeste – da li postoji „najsigurnije“ mesto u avionu? Nedavna analiza i izjave iskusnih pilota bacaju novo svetlo na ovu dilemu.
Prema podacima prikupljenim tokom 35 godina, putnici koji sede u zadnjem delu aviona imaju čak 69% šanse za preživljavanje u slučaju nesreće, dok oni u prednjem delu imaju 49%. Ova razlika je značajna i potvrđena od strane američke Nacionalne komisije za bezbednost u transportu.
Komandant Lotario Kieling, sa preko 40 godina iskustva, tvrdi da je rep aviona često manje pogođen u slučaju požara ili udara. Iako nauka ne može garantovati apsolutnu sigurnost, iskustvo pokazuje da zadnji deo aviona pruža bolje šanse za preživljavanje.
Iako statistika favorizuje zadnji deo, stvarnost je daleko kompleksnija. U nedavnoj nesreći Boeinga 787 u Indiji, jedini preživeli putnik sedeo je na mestu 11A – blizu krila i rezervoara za gorivo. Ovaj slučaj pokazuje da ne postoji univerzalno pravilo, jer svaki pad aviona ima svoje specifičnosti.
Najvažniji faktor bezbednosti ostaje poštovanje uputstava posade i pravilno ponašanje tokom leta. Pravilno vezivanje pojasa, poznavanje izlaza u slučaju evakuacije i smirenost u kriznim situacijama mogu biti presudni.
Ako birate sedište sa aspekta bezbednosti, zadnji deo aviona statistički nudi bolje šanse. Ipak, ne zaboravite – najvažnije je da budete informisani, pripremljeni i da slušate posadu. Jer, u svetu avijacije, predvidljivost je retka, a pripremljenost zlata vredna, piše Krstarica.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







