Kao prva generacija koja je odrasla uz društvene mreže, milenijalci se ponose svojom tehnološkom osposobljenošću
U Srbiji 66 odsto milenijalaca smatra da su digitalno najpismeniji članovi svog domaćinstva, a uprkos tome šest od deset ispitanika priznaje da ne proverava uvek autentičnost svojih digitalnih kontakata.
Takođe, 13 odsto je svesno koristilo lažna imena, profile ili se predstavljalo kao neko drugi na internetu, 35 odsto je doživelo negativna iskustva zbog pogrešno ukazanog poverenja, a ipak 43 odsto i dalje veruje informacijama unutar svojih online zajednica, pokazuju rezultati ankete koju je sproveo Kasperski.
Kao prva generacija koja je odrasla uz društvene mreže, milenijalci se ponose svojom tehnološkom osposobljenošću.
Dublja analiza otkriva da je više od 13 odsto milenijalaca u Srbiji u nekom trenutku koristilo lažno ime, kreiralo lažni profil ili se svesno predstavljalo kao neko drugi na društvenim mrežama.
Ova statistika je u nivou sa globalnim prosekom (14 odsto) i ukazuje na zabrinjavajući trend: digitalno lažno predstavljanje nije rezervisano samo za zlonamerne pojedince, već je ponašanje koje određeni broj milenijalaca i sam primenjuje.
Posledice takvog ponašanja su očigledne, 35 odsto milenijalaca izveštava da su imali negativna iskustva zbog pogrešno ukazanog poverenja na internetu, a 72 odsto navodi da su zbog toga manje skloni da veruju i ostvaruju odnose online.
Možda najiznenađujuće, uprkos svemu, 43 odsto milenijalaca u Srbiji kaže da i dalje veruje informacijama koje se dele unutar njihovih online zajednica.
Sledeće preporuke i resursi mogu pomoći milenijalcima, njihovim porodicama i prijateljima da se lakše snađu u digitalnim rizicima: Proveravanje identiteta i informacija, upravljanje ličnim podacima i korišćenje jakih lozinki.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.