Identifikovana tri najveća problema autonomnih automobila

Novo istraživanje je pokazalo da su autonomna vozila sigurnija od ljudskih vozača, ali postoji nekoliko izuzetaka

20.06.2024. 15:56
  • Podeli:
autopilot, autonomna vožnja, self driving car - shutterstock-6626264d7f0f0.webp Foto: Shutterstock

Istraživanjem je ustanovljeno da su ljudi kao vozači sigurniji u uslovima slabijeg osvetljenja odnosno u zoru i u sumrak te pri oštrim skretanjima. To se pripisuje izazovima za senzore autonomnih vozila prisutnim u pomenutim situacijama. Autori istraživanja, Mohamed Abdel-Aty i Shengxuan Ding, analizirali su podatke saobraćajnih nesreća u Kaliforniji iz perioda između 2016. i 2022. godine. Koristeći ove podatke, oni su napravili poređenje između sigurnosti autonomnih vozila i automobila kojim upravljaju ljudi. Inače, Kalifornija je dozvolila kretanje hiljada automobila svojim javnim drumovima.

Prema podacima Nacionalne administracije za bezbednost na putevima (NHTSA), 94 posto svih saobraćajnih nesreća rezultat su ljudske greške, ali realnost je komplikovanija.

Istraživanja poput ovog mogu pružiti vredan uvid u to gde autonomni automobili nadmašuju ljude, kao i gde ljudi i dalje imaju prednost. Istraživačima su bili potrebni statistički podaci kako bi napravili dobro poređenje pa su analizirali podatke saobraćajnih nesreća iz 2.100 autonomnih vozila i 35.113 automobila kojim su upravljali ljudi.

Ustanovljeno je da su autonomna vozila generalno sigurnija od onih koje voze ljudi i to u većini okolnosti. Drugim rečima, zaključili su da postoji manji rizik da autonomni automobil učestvuje u saobraćajnoj nesreći u odnosu na vozila kojim upravljaju ljudi u sličnim uslovima vožnje.

"Analiza sugeriše da nesreće vozila opremljenih naprednim sistemima vožnje generalno imaju manje šanse od sudara u odnosu na vozila kojim upravljaju ljudi i to u sličnim scenarijima", navodi se u istraživanju.

Takođe, navedena su dva scenarija u kojim su ljudi "bolji" od samovozeće tehnologija, a to su izlazak/zalazak sunca i skretanje. Čini se da se razlog krije u senzorima samovozećih automobila, koji se muče u uslovima slabijeg osvetljenja te u kompleksnim situacijama skretanja.

"Nesreće koje uključuju napredne sisteme vožnje se češće događaju u odnosu na vozila koje voze ljudi u situacijama zore i sumraka ili pri skretanjima, preciznije 5,28 i 1,98 puta više", ustanovljeno je.

Istraživači sugerišu da će ukazivanjem na slabosti samovozećih automobila podstaknuti proizvođače da reše ove probleme, što će rezultirati poboljšanjem bezbednosti. Dodali su da samovozeća vozila, slično kao i automobili kojim upravljaju ljudi, postaju sigurnija uz napredak tehnologije.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()