Za potrošače, vozila često imaju emocionalnu vrednost
Foto: ShutterstockNova studija pokazuje da Evropljani preferiraju automobile obojene u neutralne nijanse, poput bele, crne ili sive. Manje od 8 posto kupaca bira crveni automobil.
Za potrošače, vozila često imaju emocionalnu vrednost, a odluka o kupovini može uključivati preferencije celog domaćinstva. Otprilike 60 posto vidljive površine automobila je spoljna boja, dok unutrašnja presvlaka čini oko 25 posto.
Prema najnovijim podacima Jato Dynamicsa, neutralne boje dominiraju evropskim preferencijama sa izuzetnom konstantnošću. Na pet vodećih tržišta, siva, bela i crna zauzimaju skoro 70 posto izbora kupaca. Plava i crvena ostaju daleke alternative, dok svetle opcije poput zelene, žute i narandžaste ostaju u uskoj niši.
Većina Evropljana koji su kupili novi automobil u 2024. godini odabrala je nijansu sive (27,3%), bele (22%) ili crne (18%). Plavu i crvenu boju odabralo je 12,1, odnosno 7,4 posto kupaca.
Renault Clio savršeno ilustruje ovu komercijalnu stvarnost. Marketinške kampanje prikazuju živahnu plavu boju na TV-u i digitalnim kanalima, ali kupci uglavnom biraju tradicionalne nijanse, vođeni praktičnim razlozima kao što su rezidualne vrednosti. Smele marketinške boje privlače pažnju i uspostavljaju emocionalno pozicioniranje. Konzervativne odluke o kupovini štite vrednost investicije. Uspešni proizvođači kapitaliziraju oboje.
Fiat 500 i novi Renault 5 pokazuju jasnu sklonost kupaca za živahnim tonovima - žutom, zlatnom, crvenom i plavom - znatno iznad tržišnog proseka. Kada kupci daju prioritet emocionalnim preferencijama nad čisto racionalnim kriterijima, ekspresivne palete boja omogućavaju i diferencijaciju i premijum cene. Fiat se odrekao sive u potpunosti i više ne prodaje takve automobile.
Preferencije za unutrašnjost pokazuju da sever Evrope traži premijum završnu obradu, dok kupci na jugu nisu toliko zahtevni i preferiraju pristupačnije opcije.
Kupci u Nemačkoj (57%) i Velikoj Britaniji (53%) pokazuju snažnu sklonost premijum materijalima u odnosu na tekstil, trošeći dodatno između 500 i 1.000 evra za kožnu unutrašnjost.
Španija (85%), Italija (75%) i Francuska (75%) pokazuju suprotne trendove, dajući prioritet tekstilnom tapaciranju kao pristupačnoj opciji. Ova tržišta nude različite mogućnosti kroz konkurentnije cene i atraktivne opcije unutar srednjeg cenovnog ranga.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







