Zašto Amerika lagano tone u haos: Društvene mreže postale glavni izvor vesti u SAD

Porast konzumacije vesti putem društvenih mreža i ličnosti s interneta dešava se brže i intenzivnije u SAD nego u drugim zemljama

17.06.2025. 23:00
  • Podeli:
aplikacije, laptop, mobilni telefon, internet, društvene mreže, surofovanje, kompjuter - profimedia-65e9700f8a571.webp Foto: Profimedia

Društvene i video mreže nadmašile su televiziju i novinske sajtove kao glavni izvor vesti u Sjedinjenim Američkim Državama, pokazalo je najnovije istraživanje Rojters instituta za studije novinarstva.

Prema izveštaju, 54 odsto ispitanika navelo je da vesti najčešće prati putem platformi poput Fejsbuka, Jutjuba i mreže Iks, dok televiziju koristi 50 odsto, a novinske veb stranice i aplikacije 48 odsto.

Autori izveštaja ističu da se porast konzumacije vesti putem društvenih mreža i ličnosti s interneta dešava brže i intenzivnije u SAD nego u drugim zemljama. 

Kao primer navodi se podkaster Džo Rogan, čije vesti i komentare je prethodne nedelje videlo 22 odsto ispitanika, piše BBC.

Upozorava se i na trend da političari sve češće zaobilaze tradicionalne medije u korist prijateljskih influensera i partijskih kanala, koji retko postavljaju nezgodna pitanja i često doprinose širenju dezinformacija.

Oko 47 odsto ispitanika navelo je da su influenseri i onlajn ličnosti označeni kao jedan od glavnih izvora lažnih ili obmanjujućih informacija.

Korišćenje mreže Iks za praćenje vesti zabeležilo je porast u SAD, naročito među mladim muškarcima sa konzervativnim stavovima, nakon što je Ilon Mask preuzeo kompaniju 2022. godine.

U tom periodu, broj korisnika koji se identifikuju kao desničari u SAD se utrostručio, dok se u Velikoj Britaniji gotovo udvostručio.

TikTok se izdvojio kao najbrže rastuća platforma za vesti - koristi ga 17 odsto ispitanika širom sveta, što je porast od četiri procentna poena u odnosu na prošlu godinu.

Istraživanje je pokazalo i rast korišćenja veštačke inteligencije za konzumaciju vesti, posebno među mlađima od 25 godina, ali većina ispitanika smatra da će AI negativno da utiče na tačnost i pouzdanost informacija.

Uprkos svemu, poverenje u tradicionalne medijske brendove ostaje prisutno, iako ih mlađe generacije konzumiraju ređe, i dalje ih smatraju najpouzdanijima.

U istraživanju, koje se sprovodi 14. godinu zaredom, učestvovalo je skoro 100.000 ljudi iz 48 zemalja.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()